Tillbaka i verkligheten...

I lördags landade vi på Arland...det kändes både skönt och tråkigt... Värmen i Thai va ju sååå härlig...
Men när vi steg ut från flygplatsen å såg att snön i princip va helt borta å att solen värmde...ja då va det härligt att vara hemma igen. Våren är här...sååå härligt. 13 grader plus....inte illa att komma hem till..Tack Sthlm...

Ja vi har haft en riktigt härlig semester...Ja ska försöka att berätta allt som hände på vår resa...i en kort version...annars blir ni nog totalt uttråkade..

Vi åkte först till Bangtao Beach....ligger i norra delen av Phuket...rätt nära flygplatsen... Varken jag eller P hade varit där innan så det var nytt för oss båda...å vilket mysigt ställe...verkligen... Hotellet som vi hittade efter tre försök var ett riktigt lyxhotell...med två stora poolområden..å så låg det MITT på stranden...me like :))...

Vi hade det riktigt mysigt där...vi stannade i fem dagar...å kvällarna gick vi på stranden å käkade på alla de olika restaurangerna som låg där... Åk dit...

Efter Bangtao så tog vi båten till Phi Phi...vi höll på att missa den..för att taxikillen va ja....som han va. Han hade inte en aning om var han skulle köra oss...så vi fick springa till båten... tur att vi hann..

Phi Phi va härligt...men ja det är nog sista gången som ja drar dit på ett tag...blir mer å mer en fest ö å man blir rätt mättad på det efter några dagar...men mysigt var det ändå.. Hade kommit upp fler restauranger å affärer så det va roligt att se...:))

Vattnet på Phi Phi sjunker undan på eftermiddagarna...men i år så försvann de mer vatten än innan....va riktigt jpbbigt då det har varit sjukt varmt där i år...värmerekord...så man va rätt less när man fick knata 200 m för att kunna doppa sig...

Ja Phi phi var härligt...

Sen va det dags att dra till phuket å fastlandet för att komma närmre flygplatsen och hemfärden...

Det har varit riktigt riktigt varmt....men skönt också... Å vi har njutit som tokar...

Men nästa resa då drar vi till malaysia...:))..

Påskhelgen har varit lugn...ja har fortfarande inte anpassat mig till tiden här hemma...somnar kl 20 på kvällarna och vaknar 05 på morgonen...så imorgon blir man garanterat först på kontoret tror ja :))... Hoppas på att komma ifatt snart...P blir ensam på kvällarna han..hahaha..

Igår mötte vi upp Kristin, Björn, Lilla Elise å Lilla Ebba på stan....vi tog en promis från stan till söder där vi åt lunch på en riktigt mysig ställe... Va så roligt att ses å få träffa Elise gumman som innan hade sagt att hon "älskar pecka å therese" hahaha...mysjäntan!! Vilket väder det va igår...solen värmde å de va riktig vår...fulllt med folk på uteserveringarna...underbart!! Älskar Sthlm vid den här tiden...

Å vad vaknar man upp till idag!!! SNÖ....blötsnö...äh men fyfan va less man blir!! Hua...

Måste berätta en tråkig sak...fick reda på den igår...min mamma ville inte säga nåt innan ja kommit hem...
Min moster blev misshandlad på en buss....det va en kille som satt å eldade på ett säte...när passagerare bad honom att sluta så ignorerade han...så min moster reser sig upp å säger åt honom att sluta då hon är riktigt rädd för eld...han reser sig snabbt å ger henne en sån smäll i ansiktet att hon faller ihop, killen som är 14 år gammal har knäckt hennes näsben på två ställen...14 ÅR...kan ni fatta... Gävle är en skitstad.... Ja blev så arg när ja fick reda på det!! Stackars min moster..å vilken tur hon haft...med en sån kraft kunde han ha fått in ett slag som kunnat döda henne...hua ja ryser ja bara tänker på det!! Polisen grep killen på plats å moster fick åka ambulans till akuten...hon måste operera näsan...
Stor Kram till dig min älskade moster å krya på dig nu...

Idag är det tvättdag å städdag på Tessans schema...mmm...det roligaste roligaste :))...

Kanske ta en prommis i snön med...mmm...va härligt... hahahaha...skit sthlm...hahahaha...

Ha en bra Måndag alla!!

Imorgon är det toktisdag och jobbvecka igen...mmm..tur att ja drar upp till Vemdalen på fredag så att man har nåt roligt att se framemot i veckan!!