En sista vecka...

är vad som återstår av min semester... det känns lite konstigt...trodde ja skulle ha mer ångest över det än vad jag har. Kommer nog ha ångest om inte solen lyser i veckan så man kan ligga å jäsa på en filt i parken...måste få lapa lite sol innan ja sätter mig på kontoret igen känner ja.. varit dåligt med sol nu de sista veckorna... Ja vet..sommaren har varit grym..eller den är grym..men ja har bara haft sol två veckor av min semester..är det för mkt begärt att i alla fall få sol varje dag i fyra veckor??... Ok dom är inte över än mina fyra veckor..så ja hoppas solstatistiken höjs denna vecka :)...
Sommaren...semestern har varit helt underbar.. Sol, bad, båtåkning..mys med familjen, vänner... Helt fantastiskt..
Då jag varit rätt slö med att uppdatera er här på bloggen om vad som hänt så ska ja nu göra en sammanfattning av min semester so far!! :)
Helgen då jag gick på semester så kom mina fina vänner från Söderhamn ner och hälsade på...vi fick en grym helg med värme, god mat och årets första dopp :) och många sköna garv!! :)
På fredagen gick vi ut å käkade...de övriga gänget mötte upp oss på Medis, vi satte oss på en uteservering å njöt av att det var 22 grader varmt kl. 23 ...magiskt!!
På lördagen möttes vi upp allihopa för en dag i Rålisparken.. Det var sjukt varmt ute. Jag och Ullis packade väskan för att ha en heldag i parken med sol å bad :). Det var möhippans dag...ja skämtar inte om vi såg 8 olika möhippor utspela sig i parken..å stackarna vilken värme dom fick..inte roligt att gå i deras utstyrslar en sån där dag...
På kvällen gick vi till Medis igen, och käkade på Debaser...maten va faktiskt helt ok...lite överpriser kanske men plocktallriken jag tog var riktigt bra!!
Efter det begav vi oss till Grönan...vi tog båten från Slussen...förväntansfulla å supertaggade av att strax få åka karuseller :)...
När vi väl kom in på Grönan så sprang vi direkt till Lustiga Huset...
Vickan måste ha svingat sin väska därinne...för när vi kom ut å det var dags att åka Pop Expressen kommer Ullis R tillbaka med hennes väska å säger "öööh Vickis..de rinner nåt ur din väska"...vi alla står frågande och undrar vad som rinner ur väskan... När Vickan börjar gräva...plockar hon upp tre burkar öl ur den..varav den ena är nästintill helt tom...jag och Ullis skrattade gott i kön kan ja lova..ja vek mig nästan dubbelt... Sådär går det när man ska smuggla in öl på Grönan Vickis...;) hahahaha...tack för garvet...sjukt roligt!! Det rann ur väskan...hahaha!!
Glömde berätta en annan sjukt rolig sak som hände på Debaser när vi käkade innan vi drog till Grönan. Alex sitter å luktar på en French mustard flaska...å precis när han säger mmm french mustard å ska stoppa den under näsan så sprutar en stril av senap upp i båda hans näsborrar...hahahahahaaha...Ja å Erkan som satt mitt emot...höll på att vika oss av skratt!! Tog ett tag för Alex att snyta ut det...hahahaha...
Vilken kväll vi hade...helt magisk... Vi åkte allt!! Värsta var slänggungan...gillar verkligen inte den karusellen..hoja!! Var så glad att känna mark efter den..
Vi drog oss hemåt vid tolv..då var det 24 grader varmt ute...tropiskt!!
Vi har även hunnit med en Skara resa....:)
Det var 13 grader och regn...underbart!! Vi hade det skitmysigt trots regnet...barnen badade och åkte karuseller...även vi vuxna badade och åkte karuseller...
Söndagen kastade vi in handduken då det var elva grader å tokregn...styrde kosan hemåt... Men lördagen var rolig...fast kall :)
Har inga bilder tyvärr..dom ligger i stugan i Söderhamn på fars kamera...eller jo två kort har ja...från en kall lördagskväll i Skara..Giray har fått köpa en tröja på grund av kylan..hahaha...den finaste tröjan...

Riktigt mysig resa..trots vädret!!
Nu i helgen drog vi till Östersund och Storsjöyran!! Camilla och Jens drog också upp..så vi umgicks lite med dom med. Grillade, myste å spelade spel i stugan... trots att det regnade så var det mysigt att vara däruppe i stugan. Kul att få visa P hur det ser ut däruppe på sommaren med.. Älskar verkligen Härjedalen..
På lördagen drog vi in till Östersund...strosade lite...kollade i butiker...shoppade..trots att ja inte skulle..:)
Camilla å Jens drog hem efter nån timme.. Ja och P satt oss på Marité å myste på uteserveringen..solen kikade fram och det blev faktiskt riktigt varmt. 21.45 började Winnerbäck att spela... Magisk..som vanligt... Den bästa spelningen någonsin...hur grym som helst.. Gick som på moln resten av kvällen.. hann också se Hoffmaestro... Sen var våra fötter helt förstörda efter en hel dag...så vi drog oss hemåt..missade Kent, men det gjorde inget..Winnerbäck gjorde vår kväll..:)
Nu är vi hemma i Sthlm igen.. P började jobba idag..
Känns skönt att vara hemma, men regnet verkar förfölja mig..suck.. Hoppas på finväder imorgon och till helgen då det är Sonisphere här i Sthlm... Tess å Per kommer ner med barnen..vi ska gå på Grönan på fredagen å sen på lördagen blir det festival..Iron Maiden gästar..coolt!!
Idag har jag en slapp dag i soffan...känns skönt...
Är lite deppig...sådär deppig som man kan känna sig ibland... Så idag ska ja ha en deppdag sen ska ja komma tillbaka igen!! OK?...
Hoppas ni har en grym Måndag alla!!
/ Tessa ♥








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0