Avslappnad söndag...

Haft en riktigt skön söndag.
P och jag sov ut imorse, gjorde en mysig frukost som åts i soffan och kikade på vinterstudion tills P skulle gå till jobbet vid 12.
Tog en promenad i snöstormen som vi haft här i Sthlm idag. Det snöar fortfarande och det har kommit riktigt mkt snö. Helt underbart!
Har haft en riktig lugn dag. Fixat lite hemma och kollat på damernas handbollsfinal Sverige-Norge. Synd att vi förlorade! Men vi spelade stundtals riktigt bra handboll.
Igår ringde Camilla från Vemdalen och berättade att bron som man tar sig över de olika skidområdena på däruppe hade blivit rammad av en sandbil. Föraren i sandbilen måste ha fått ett rejält hjärnsläpp och inte tänkt på att hans flak skulle ta i bron. TUR att ingen befann sig på bron när olyckan skedde. Förstå vilken smäll.
Såhär ser bron ut idag!
Lite feltajmat måste jag säga. Inför jul å nyår, de största helgerna på hela året.
Dags att sätta in en plan B skalet!! :)
Snön vräker även ner i Vemdalen.
Det är nu över 64cm snö däruppe och det beräknas komma mer i veckan. Som det ser ut nu så kommer det att snöa dagen innan jul och på julafton. Underbart!
Här är en bild från Vemdalen idag kl.15
Julkänsla!! Helt underbart!!
Vet att jag innan berättat för er att jag blivit helt virrig och flummig nu när jag är gravid. Ibland känner ja inte ens igen mig själv. Går in i grejer, tappar saker och är allmänt klumpig. Nu alldeles nyss skulle jag göra kvällsfika. Jag hällde upp ett glas med mjölk å blandade o´boy. När jag ska ta fram mackan så kommer jag åt skeden i glaset och jag ser att hela glaset med mjölk välter och där står jag med choklad över hela mig och hela golvet i köket, samt över halva bänken och i alla lådor under....SUCK!! Drog en härlig harang, som innehåller de flesta härliga könsord som jag kan och började torka, och torka och torka!! Tog en evighet, men efter ett tag så var all choklad borta och köket såg ut som vanligt igen. Hur drygt är det inte när det rinner mellan springorna i lådorna...grrrrr..va arg ja blir. Tar tusen år att få skiten rent.
Kommer att resten av kvällen hålla mig ifrån köket!
/ Tessa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0