Bort mä dig...

..dumma förkylning som börjar inta min kropp. Bort!!! Vill inte ha dig här nu, vi ska ha nyårsfest snart och jag har verkligen INTE tid med en förkylning just nu. Har laddat upp med alvedon och nässpray så ja hoppas att jag kommer vara relativt pigg om ja nu blir ännu mer snuvig å hängig. Bara att bita ihop.
Igår va i och handlade inför festen. Kommer bli riktigt mysigt faktiskt. Vi ska vara ute i stugan i Söderhamn, åka skridskor på isen nere vid vattnet och grilla korv med bröd å bara mysa. På kvällen blir det trerätters middag, tävlingar och en massa garv med dom bästa! Jag längtar verkligen. Enda minuset därute nu är att vattnet till duschen har frusit. Tur att vi har vatten inne i storstugan som fungerar. Får helt enkelt bli en snabbtvättning i handfatet!! Myyyysigt :). Primitivt och härligt, som det ska vara! :)
Vi åker redan ikväll till Söderhamn. Jag kommer att jobba lite hemifrån på morgonen och sen vid tolv så drar vi in till stan och börjar handla mat inför festen och dukning. Måste komma på nåt snyggt som vi kan göra. Svårt det där, men jag kommer säkert på nåt :).
Har så mkt att tänka på hela tiden att jag glömt bort att vi gått in i v.26 av graviditeten! Jag har 101 dagar kvar till BF, coolt! :) 63,9% av graviditeten har jag passerat! Shit va fort det går! Häftigt! Tage kickar på som bara den därinne och putar med rumpan så det syns utåt..hahaha..så mysigt att ligga å kika på magen på kvällarna när det rör sig som mest därinne. Kan ligga i timtal och kolla. Jag tröttnar aldrig, så otroligt häftigt!! Å ännu mer verkligt blir det när jag varje morgon går förbi kortet från ul. Där ser man vår bebbe!! :)

Din graviditetsvecka: 26
Fostrets ålder: 24 uker

Barnet är nu redan ca 31 cm långt. Tänk på att fostrets ålder hela tiden är 2 veckor yngre än graviditetsveckorna vi räknar. Fostrets ålder är nu därför egentligen 24 veckor.

Fostret reagerar på både ljud och ljus. Det kan också känna att någon stryker på magen. Kände du till att fostret tycker om musik?

Du har kanske fått sträckmärken på din hud. Det finns ingen behandling med dokumenterad effekt att erbjuda, men de bleknar ofta efter förlossningen.

Fostrets längd: ca. 33,5 cm 
Fostrets vikt: ca. 950 g

/ Tessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0