Ny vecka...

Å måndagar är som vanligt sjukt trista.
Idag har det varit en helt ok måndag så länge, va på Gina på lunchen och hittade lite snygga toppar så nu är jag nöjd!

Imorgon ska jag äntligen få fixa mitt hår. Det behövs!! Ska bli så skönt att få färga det lite och få tillbaka glansen. Längtar!

I lördags gick vi in i v.23 av graviditeten.
Shit va fort det går. Veckorna bara susar iväg! Coolt!
Imorgon är det besök hos barnmorskan som gäller. Höra på hjärtljud, väga och mäta mage. Ta prover ska det nog också göras, hoppas jag slipper järntabletter. Vi får se!

Jag har 125 dagar kvar till födsel.
55,4% av graviditeten har passerat.
Kalendermånad 6.
Trimester 2.


Din graviditetsvecka:
23
Fostrets ålder: 21 uker

Fostret väger 450 gram. Fostret lägger på sig mycket de kommande veckorna. På barnets hud bildas det nu ett klibbigt fettlager som kallas vernix. Huden är rynkig och fostrets kropp är smal.

Vissa får vid denna tidpunkt och senare förvärkar. Detta är sammandragningar av din livmoder. Ett slags test på förlossningsvärkarna som kommer när förlossningen sätter igång.

Ibland känner du kanske stick längs sidan av buken. Detta är livmodern och livmoderbanden som sträcks, så kallade ligamentsmärtor. Smärtan avtar dock snabbt och det är helt ofarligt.

 

Fostrets längd: ca. 29 cm
Fostrets vikt: ca. 625 g

/ Tessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0