På tizzda´.., på tizzda´...

Kommer ni ihåg när man skulle lära sig att spela trummor i jazztakt i skolan på musiktimmen? Då fick man lära sig att man skulle slå å säga på tizzda´på tizzda´...

Igår hade jag absolut INGEN lust att blogga. Kom liksom inte på nåt att skriva om.
Inte för att jag kommer på det jämt annars när jag skriver heller. Bara skriver...som i dagboken när man var yngre. Jag var en inbiten dagboks tjej. När jag flyttade till Sthlm hittade jag en låda med alla mina dagböcker sparade. Hur roligt är inte sånt? Läste å Läste..innehållet skiljde sig mkt från ålder till ålder kan jag lova. Hahha!!

I tvåan till fyran tyckte jag att ALLA killar var snygga. Speciellt en av dom, nämligen min killkompis Jonas. Vi bodde på samma gata och gick i samma klass. Han hade tokblont hår i pottfrisyr, hur hett var inte det..? :)
Kommer ihåg en rad som jag skrev den va såhär "Idag hade Jonas nya kläder på sig som han och hans mamma köpt. Han var så himla fin". Haha, viktigt med kläder redan där på grabbarna alltså ;)

Skrev dagbok ända till 3:e ring. Slutade med att min dåvarande pojkvän läste den och då la jag av.
Nog om dagböcker..

Nu har jag gått in i graviditetsvecka 24.

Jag har även hört den härliga kommentaren " Dags att se upp för vad du äter nu förtiden, du har lagt på dig lite, höhöhöhöhö" 15 000 ggr. Å NEJ jag skrattar INTE. 

Din graviditetsvecka: 24
Fostrets ålder: 22 uker

Fostret är nu 30 cm långt och väger 650 g. Det har fördubblat sin vikt på 4 veckor. Lungorna är inte tillräckligt utvecklade, men fostret kan överleva om det föds nu, även om det ofta är förbundet med ganska många komplikationer och risken för att det inte kommer att kunna klara sig är stor.

Man kan mäta REM-rörelser. Detta är tecken på drömsömn hos fostret.

Livmodern ska ha passerat övre delen av din navel under de senaste veckorna.
En del gravida kvinnor får mörka fläckar i ansiktet. Särskilt mörkhyade kvinnor. Dessa fläckar försvinner som regel efter förlossningen, eller syns bara svagt.

Fostrets längd: ca. 30 cm
Fostrets vikt: ca. 750 g

Längtar för övrigt till julledigheten.
Ska bli helt underbart.

/ Tessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0