Slutt på helgen...

Varför går alltid helgerna FÖR fort?
Känns som att det var igår det var fredag å vips så är det söndag!
Känner att en veckas semester v.1 kommer bli helt underbart! Längtar som en TOK.
I Vemdalen var det helt underbart!
Vilken julkänsla jag får när jag kommer dit upp. Överallt är det vitt och det hänger snö på träden.
Helt underbart. Snöfall och -10 grader. Himmelriket.
Tur att vi får åka upp om två veckor igen. Då är det äntligen JUL.
Måste erkänna att jag saknar skidåkningen!
P och pappa åkte igår. Jag är så sugen jag med. Men det är inte värt det. OM det skulle hända något som gör att bebben kan ta skada eller min kropp. Vill vara hel känner ja. Plus att jag vill kunna dra på, å åka som ja brukar och det kommer jag inte att kunna göra. Så ja får helt enkelt nöja mig med plogställning i barnbacken med tjejerna v.8. Inte helt fel det heller ;).
Känns sådär å va tillbaka i Sthlm.
Alla nyhetskanaler sprutar ut info ang. "självmordsbombaren" som utlöste två bomber igår vid Drottninggatan i Sthlm. Jag jobbar där. Känns så overkligt. Var är vi påväg? Har tänkt på det här många ggr när man åkt tunnelbana och tåg i Sthlm. Tog upp det på jobbet för ett tag sen att jag var orolig, där fick jag en idiotförklaring av mina kolleger och de sa "Inte i Sverige Tessan" Varför inte? Kan väl hända var som helst kan jag tycka. Å uppenbarligen så skedde det. Nu får ni äta upp det ni sa.
Planen var att vi skulle dra förbi Söderhamn på vägen hem från Vemdalen idag. Träffa lite vänner där hemma som vi saknar så otroligt mkt.
Vi kom iväg ganska sent från Vemdalen och kände att vi inte orkade komma hem så sent till Sthlm.
Bestämmer oss på vägen för att äta på Max i Bollnäs.
Väl inne på Max så ser jag när jag ska betala att det INTE är mitt kontokort som ligger i plånboken, det är mammas!! Hur lyckas jag? Handlade med mammas kort igår och gav helt enkelt tillbaka FEL kort till henne. SUCK!! Jag skyller återigen på gravidhormonerna som gjort att jag inte känner igen mig, gu va flummig jag blivit. Går in i saker. tappar grejer och ibland får jag helt hjärnsläpp.
Det var bara att sätta sig i bilen, åka hem till Söderhamn, sladda upp i lägenheten hos mamma och pappa och byta kort å sen gasa hemåt Sthlm. Tur att jag har världens mest LUGNASTE kille. Han suckade inte ens, bara garva!! ♥
Nu är det dags för Handboll!
Söndagsångesten börjar krypa sig på, imorgon är det jobb IGEN!
Måtte denna vecka gå FORT!!
/ Tessa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0