Härlig helg och en skaplig måndag....

Helgen har varit helt underbar!! Så roligt att haft mamma på besök!!

Lördagen var lugn, mamma drog iväg med David (min bror) och hans flickvän Isabelle. De gick på en visning som jag inte kommer ihåg var den var eller vad den hette. Men den var riktigt bra fick jag höra. Själv tog jag det ganska lugnt på dagen, soffläge ganska länge...tog vara på lite tid med P innan han drog till jobbet..

Mamma kom till mig vid tre tiden, då gick vi och handlade...vi åt "Ingegerd gryta", hahaha skönt namn. Hon som brukar göra den heter Ingegerd och därav namnet på grytan...eller röran kanske man ska säga :)) Suupergott!!

Efter maten så kröp vi upp i soffan och väntade in Schlagerfestivalen...och den var som väntat URtrökig...blev faktiskt besviken...eller Dolph gjorde en skön insats..men Kristin Meltzer...heter hon så??...aja..hon var i alla fall...urkass...skrek å var allmänt dryg!! Så ja...när ja tittar på min mamma för att få se hennes min till det hela så ser ja....



att hon sitter med sin iPhone och är helt ointresserad...hahahahaha!!! Va bara tvungen att ta en bild...
Så vi bytte kanal!! :))

Söndagen spenderades på Fridhemsplan.... Vi gick till en av mina favorit affärer här i Sthlm...nämligen IN &FINN....så grym affär... De har en massa inredningsgrejjer till grymma priser och man blir helt galen när man går in där...vill nästan ha ALLT!! Jag hittade några saker som ja kände att ja bara MÅSTE ha denna gången och det var de här grejjerna....



Ett übersnyggt fat....passar kanon till frukten i köket :))




Och dom här fiiina bokstäverna som jag har letat länge efter...:)) Får pryda vårt sovrum nu...

Riktigt nöjd över mitt fynd...

Min bror hämtade mamma klockan tre för att skjutsa henne till bussen...

Å jag..gjorde mig iordning för att åka till Nettan och Tyche för att få håret fixat av bästa Nettan!! Satt mig i bilen och för första gången sen jag flyttade hit...tog jag bilen helt SJÄLV till Solna.. Japp.. Stängde av radion...satte GPSen på högsta volym och satt tyst och snällt och gjorde varje liten rörelse som den snälla tjejen sade till mig att göra...å VIPS...ja kom fram...hel och ren :)) Sååå stolt..hahaha!!

Va så roligt att träffa fam. Klinth Tyche igen..var ett tag sen...blir så långt mellan gångerna jämt. Bobo och Maiken blir så stora... Maiken går och Bobo snackar som en tok :)) Sååå roligt att mysa med dem... Håret gjorde jag som vanligt ljust...gillar det!! Är supernöjd!!



 Sötaste Maiken...



Och Bobo som kvällen till ära ville klä sig i Sverigetröja, adidasjacka, skinnpaj och gummistövlar...hahahaha...

Å nu måndag... brukar starkt ogilla måndagar men den här har varit helt OK faktiskt...
Har ätit fiskpinnar och potatismos som P är grym på....å nu blir det soffmys med P och datan...för vi ska nämligen kolla på hus på torsdag...i Täby!! :)) Ska bli sååå roligt.. Så nu ska vi kolla kostnader och sånt... Håll tummarna för att det kommer vara ett kanonhus och att vi kanske kommer att buda på det :))..hoppas ja i alla fall...




// Tessa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0