Mysig första adventshelg...

Som tur var pigga ja på mig ganska mkt till i helgen.
I lördags mötte vi upp fam. Hellbom/Söderholm som kom på besök till stora staden.
Vi strosade runt lite på stan, kollade bland annat in det jättestora pepparkakshuset som de ställt upp inne på Centralen. Elise var lyrisk. Hon fick en pepparkaka med en massa nonstop på. Lyckan var total :) Gofisen!
Vi gick å satt oss på Radisson å tog en dricka, eller jag i alla fall ;). Sa hej till Johan, en vän som jobbar där.
P mötte upp oss efter ett tag, han hade jobbat stackarn.
Efter en timme så började magarna våra att kurra och vi drog oss ut till Sjöstan för att äta på en nyöppnad restaurang där som vi trodde skulle vara bra. Det visade sig när vi kom dit att det var den INTE. Usel service och mat och SVINDYRT!! Efter att ha fått vänta på en öl i 25 min, bad vi om notan och gick därifrån...
Jag hoppas verkligen inte att restaurangen blir långlivad då de verkligen var usel de som jobbade där. Otrevliga och no service minded! Hur i helsike kan man servera morötter och gröna ärtor på en pizza som kostar över 100 pix?

Vi var och beställde barnvagn med. Vi åkte ut till Babyproffsen i Barkarby. Vi såg vagnen vi ville ha, fast inte i det utförandet som vi önskade oss. Vi frågade tjejen i butiken hur lång väntetid det är på den vi ville ha!? 4 månader kvittrar hon, mitt ansikte frös till IS. Det var på F***håret. Hon såg paniken i mina och P:s ögon. Ajja, inget mer att göra utan att skynda oss att få iväg beställningen så att vagnen är här när lillfräsen bestämmer sig för att kika ut. När vi väl står i kassan kommer en annan otroligt "klämkäck" dam förbi och säger direkt;
- Ni ska ha en Bugaboo vagn va? Svart?
Jag och P kikar förvånat på varandra och nickar instämmande.
- Tänk, att man alltid kan se det!

Efter den sköna kommentaren frågar hon vilken färg vi vill ha.
Svart/grå berättar jag och P.
- Men då har vi en vagn på lager. Vill ni ha den?
Hur tur får man ha?
Jag och P svarade i kör JA och 25 min efteråt rullar vi ut en tom vagn från butiken och det känns lite overkligt. Att vi om fyra månader kommer att ha en liten bebbe däri. ♥
Så nu står den hemma i hallen och väntar på den lille.




Å här är pärlan.
Vilket vrålåk!! :)

I helgen har vi fått känna rejäla kickar med från Lillfräsen.
Hur härligt som helst. Jag och P bara njuuter av att känna den lilla böka därinne.

Magen har växt bra mkt på de här sista veckorna.
Nu ser man tydligt att det är en kula, å det känns helt fantastiskt!
Tog en bild imorse för att visa, jag har en vän i Hudik som läser den här bloggen som jag vet är intresserad av att se magen växa ;) Och hon väntar bebis också, inte alls långt efter att vi ska ha..såå mysigt!!



Såg att jag har exakt samma tröja som jag hade på mig när jag tog den andra magbilden. För er info så har jag fler tröjor som jag använder och denna har ja faktiskt inte använt sedan den förra bilden. Kanske ska bli den stående magtröjan vid foto?! :)

Går in i graviditetsvecka 22 nu och det känns helt underbart! Mår prima!! :)

Din graviditetsvecka: 22
Fostrets ålder: 20 uker

Fostret har utvecklat sin egen dygnsrytm, med aktiva perioder och sömnfaser. Många känner att fostret är mest aktivt när mor vilar sig. Var noga med tandhygienen, man har en tendens att få lite tandköttsinflammation och detta kan ge grogrund för hål i tänderna. Ta kontakt med din tandläkare om du har besvär.

Har du foglossningsbesvär? Här kan du läsa mer om forlossning.
Kanske har du redan nu råmjölk i brösten? Brösten fortsätter växa och området runt bröstvårtan - areola - blir större.

Fostrets längd: 27,5 cm. Hel längd, hjässa till fot
Fostrets vikt: 550 g.


/ Tessa♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hi Hi nu såg man magen mycket bättre, sötnos.

Jag har i alla fall fått känna på den nöjd :)

Såå himla fin vagn, längtar efter lillen nu.

Kram kram på dig

2010-11-29 @ 13:01:50
Postat av: minsta strandmannen emma

TESSA GRATTIS!!! Du är så uuuuunderbart fin!! :) Hälsa P och gratta! Massa massa kramar hoppas vi ses snart!!

2010-11-30 @ 16:23:59
Postat av: Vännen i Hudik :)

Men åååå va fin du är vännen min!! Jag får tårar i ögonen av att se dig och din fina mage :) Och vilken superfin vagn ni köpt, dit har vi inte kommit än, men det går fort :) Magen har börjat stå ut på mig med, så nu vet de på jobbet, börjar bli svårt att dölja! Ta hand om dig, hälsa P! Kram på er

2010-12-04 @ 16:33:58
Postat av: Jag

Fiiina Emma va go du är!! Tusen Tack!! Sötnosen va glad jag blir!! P hälsar och tackar!! Hoppas vi ses snart! Hälsa Mamma å Pappa! ♥



Hudikpinglan; Va go du är!! Tack! Magen såg dock rätt stor ut där, lite missvisande den är inte riktigt såå stor men nu syns det att det är en hård liten kula på magen hihi, helt magiskt! :) Visst var den fin vagnen. Står inte på förrän ni rullar hem eran :) Spännande. Å va mysigt att det börjat synas på dig med! Hiihi..känt nå fladder än? Puss på dig min fina vän! Miss u!! ♥

2010-12-06 @ 15:21:54
URL: http://tessaasman.blogg.se/
Postat av: Vännen i Hudik :)

Ja vagnen och DU är sååå fina! Vi blev inspirerade av er och började kolla runt på vagnar vi med :) Tiden flyger som sagt! Nej, inget fladder i magen än, men det börjar verkligen puta ut, så fränt! Saknar dig med hjärtat, längtar tills vi ses igen och sitter och fnissar ihop som vi brukar!! kram!

2010-12-08 @ 19:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0