November = Mörkt ute, väldigt mörkt ute..

Känns som natt när man går upp ur sängen nu förtiden.
Imorse var inget undantag. Lägenheten var bäcksvart. Första gången jag fick tända lampan i sovrummet för att se något när jag steg upp. Även fast detta mörker är jobbigt så är det härligt på samma gång, för då vet man att det inte är långt kvar till Lucia och Jul. Längtar verkligen. Ska bli så mysigt att få åka upp till Vemdalen. Få höra det där härliga knarret under fötterna när man går på kall kall snö :).



Var bara tvungen att gå in på skistar för att se hur det ser ut i Vemdalen nu. Visst är det fint?
Snart drar säsongen igång på riktigt, underbart!

Det har hänt nåt med mig? Jag har blivit helt besatt av att få det fint och fixat hemma nu. Eller jag har alltid varit en tjej som gillar ordning. (Tur att P är lika) Men nu bara längtar jag efter att få göra julfint hemma. Tror till o med att jag ska fixa julgardiner (yes, ni läser rätt). Vad har hänt med mig? Bygger ja bo inför bebbenedkomst? Igår skrattade P åt mig, jag har aldrig varit mkt för julpynt, han bara ruskade på huvudet å sa, Vi fixar det där vännen.. Stackarn, inte lätt att hinna med i svängarna!

Måste bara berätta att jag har fått choklad på jobbet. Yes, nu är mina mornar så mkt bättre. Iofs är det pulver o´boy som man löser upp med vatten, men med en skvätt mjölk i blir det riktigt gott. Inget mer vatten till morgonmackan! Yes!! :)

/ Tessa♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0