Surt sa räven..

Vilken helg det varit.
Helt underbar! Vi kom upp till ett riktigt vinterlandskap. Snön hängde på träden och överallt var det vitt vitt vitt. Jag önskar att vi hade kunnat stanna däruppe i en vecka nu å bara fått vara lite. Jag får såna julkänslor när jag kommer upp dit. Så mysigt att få sätta på sig vinterkängorna, dunjackan och täckisarna. Då är jag hemma :).
Och skidbyxorna kom på, än så länge ;).

Min telefon DOG igår, det är andra gången på mindre än ett år som det här händer. Blir så less. Och när jag ringer Telia så har SJÄLVKLART garantitiden gått ut! Vilken suprise. Så det var bara att fixa en ny :(. Inte riktigt rätt månad för det. Så nu sitter jag här med min gamla Ericsson telefon, touchskärm är det, men ack så kass den är. Å den lever garanterat sitt egna liv den också, har varit med ett tag. Jag och telefoner, ingen bra kombo! Men om tre veckor (såklart väntetid med) så kommer en iPhone 4 till mig. Gud, låt dessa veckor gå FORT!!

Har inga bilder från stugan att visa er heller, dom ligger såklart i den döda iPhonen...
Men jag var smart å tog lite bilder med digitalkameran med, så dom ska jag ladda upp när ja kommer hem.

Vi hämtade babysitter, säng och badbalja till lillfräsen igår med hos fam. Nilsson. Å va mysigt det var imorse när jag steg upp å såg alla grejer ute i vardagsrummet. Nu är det inte sååå långt kvar, eller jo det är det, men ja intalar mig att det kommer att gå fort ;). Vi längtar efter att snutta bebbe nu :).

Jag går nu in i v 21.
Magen putar riktigt nu å på kvällarna ser ja ut som att jag är i 8:e månaden. :) Promise..hahaha!! Proppmätt!


Din graviditetsvecka: 21
Fostrets ålder: 19 uker

Nu kan fostret röra alla sina leder. Det får också mer hår på huvudet. Du känner antagligen sparkar på olika ställen i magen därför att den lille/lilla har gott om plats och kan dansa fritt i fosterhålan. Visst är det fint att känna ett litet liv som rör sig inne i dig?

Har du barn tidigare? Låt äldre syskon få god tid att förbereda sig på lillebrors eller lillasysters ankomst. Läs mer om detta här.

Fostrets längd: 26 cm. Hel längd, hjässa till fot.
Fostrets vikt: 425 g

Känner inte så mkt kickar än, utan mest fladder fortfarande. Jag har moderkakan i framvägg så det är förklaringen till det enligt bm. Men jag längtar verkligen till jag får känna riktiga kickar från den lille därinne. Å mysigt för P att kunna känna med. :)


/ Tessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0