Vilken upplevelse..

I väntrummet på SÖS satt flera förväntansfulla mammor, så även jag :) Hur häftigt är inte det? Jag har alltid föreställt mig hur det kommer att kännas när man är gravid, men det GÅR INTE att göra det. Det är nåt speciellt som händer med en, som inte går att beskriva.

En tjej och hennes kille kom in i väntsalen, jag hade väntat mig att vi skulle se en massa kvinnor med outhärdlig smärta som gick runt å halvskrek och mådde dåligt. Som tur var så satt vi på en annan avdelning, där de som ska komma till förlossningen skriver in sig. Den är kvinnan i alla fall, hade så jobbiga värkar stackarn. Å kul att sitta där med oss andra när man ska försöka att anda sig ur dessa. Som tur var hann hon inte sitta där så länge, hon fick åka till förlossningen direkt. Häftigt! Idag har dom nog en liten bebbe i deras famn! Lycka!!

Vi träffade en barnmorska som hette Matilda. Hon var den som skulle genomföra ul på oss.
Jättetrevlig tjej. Och otroligt mysig. Jag blir kär i personalen. Det märks att de verkligen brinner för sitt jobb och tycker om att se rörda föräldrar se deras mirakel i magen. Vi har haft sån tur med bm, jag är så nöjd!

Fick en kall gel på magen och kramade P:s hand hårt, var såå rädd att det inte skulle synas nåt därinne. Men vips så var du där. Vår älskade lilla fräs! Å gud va du rörde på dig och härjade därinne. BM fick ta om en massa bilder för att du rörde dig så häftigt! :) Du sög på tummen och såg ut att trivas så bra därinne. Å vilken lycka. Jag och P fällde massor med tårar och ville aldrig att det skulle ta slut.

BM konstaterade att allt såg bra ut och att vi var i v 18. Vi trodde v 19. Men enligt ul så kommer du att
födas 10 april 2011. Plus minus nån vecka! Så häftigt att vi då kommer att få hålla dig i våra armar.

Det här var absolut den bästa upplevelse jag någonsin har varit med om. ♥




På den stora bilden ser ni en liten fossing! :) Läckert va?

Vi såg till o med när lillfräsarn drack fostervatten, syntes så tydligt att den drack och svalde. Jag är såld, det här är såå häftigt! ♥

Idag far vi upp till mamma och pappa i Vemdalen.
Vi ska fira min födelsedag och ev. åka lite skidor. Får se hur vädret är och hur backarna är. Brukar vara riktigt mkt alpinsnorungar däruppe, jag är allergisk. Hahaha..
Men mysigt ska det bli att få komma upp och andas in lite fjälluft.

Ha en härlig helg!!

Kram ♥


Kommentarer
Postat av: Ulla Timerdal

Hej lilla gumman, tänk att ni blivit vuxna du och Emma. Jätteroligt att få se bilder på den omtalade magen. Grattis på födelsedagen!! Är det snö i Vemdalen så att man kan åka skidor? Kram Ulla

2010-11-07 @ 11:54:51
Postat av: Tessa

Hej Ulla!! Va roligt att du skriver! :) Ja nu har ja å Emma blivit stora! Känns lite konstigt! :) Tack så mkt!! Det känns otroligt spännande å helt overkligt att jag ska bli mamma! Häftigt att få se den lille! Nu längtar vi till att få hålla den å mysa!! Hur är allt med er? I Vemdalen sprutas det snö för fullt och till veckan öppnas fler backar! Nu är det endast en öppen! Skönt att snön kommit däruppe!! Hälsa så gott och hoppas vi ses snart! Kram på er!!

2010-11-07 @ 15:11:47
URL: http://tessaasman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0