♥♥♥♥♥

Å idag är det Alla Hjärtans Dag! Ngn som missat det? ;)

Tycker såna här dagar är lite lätt överskattade. Folk tvingas till romantik, romantik för mig är när det kommer spontant och inte på beställning. Eller har jag fel?
Fast självklart så faller även jag för grupptrycket en sån här dag och ska göra något mysigt för mitt ♥. Vet inte vad bara! Sitter å fnular på det nu, å ja har några ideér, vi får se vad det blir! ;)

Helgen har varit kanon.
P piggade på sig och vi for hem till Söderhamn!

Fredagen spenderade jag med bästa Kickan och Elise och Lilla Ebba. Vi mös framför tv:n med popcorn, chips och läsk! MMmm va mysigt det var! Fick även gå igenom lite bebiskläder som Kickan sparat till oss! Ååå va fina saker vi fick. Tusen Tack vännen! Du är BÄST!! ♥ P och grabbarna var på Bandy.

Lördagen var vi på innebandymatch på hallen. Riktigt mysigt att träffa Söderhamnare och att få fika festis och mazarin! Mmmm..den satt fin fint den :). P var lugn, inte alls mkt skrik. Han va lugn. Värre var det med Tess. Hahaha..hon skrek å hoppade upp när det blev mål. Tänk vilken inlevelse vissa kan ha ;) hahaha!!
På kvällen drog vi till Fam.Giary/Ohlson, Ohlson va på schlagerkväll så ja fick umgås med grabbarna. Men det är lika mysigt det! :) Melodifestivalen är skräp, fast ändå så ska man kolla på skiten? Varför? JO, jag vet, för att man tror och hoppas att det ska komma en låt som är såå sjukt bra!! Å den kanske kommer....

Söndagen var lugn. Fick ringa mitt första samtal till förlossningen efter en orolig natt. Det var ingen fara, men skulle det bli värre ville dom ha in mig på en koll. Å va skönt det var att få bli lugnad av bästaste L-M och barnmorskan. ♥

I lördags hade vi förresten kanoon väder. Solen värmde och det var helt underbart ute. Vi tog en sväng till sommarstugan och kikade. Så otroligt vackert därute med all snö och isen som ligger så fint.





Pappa fixade även en egen högtalare till sin iphone..hahaha..han tyckte på ALLVAR att den var riktigt bra! Säger ganska mkt om min far samt att jag inte haft det lätt i uppväxten ;).


Hahaha...go´pappa!!

Vi har även gått in i v.33 av graviditeten! :)
Imorgon väntar besök hos BM.

Din graviditetsvecka: 33
Fostrets ålder: 31 uker

Fostret ser nu ut som ett litet nyfött barn. Vikten är ungefär som en stor mjölpåse.
Kanske barnet sparkar kraftigt, så kraftigt att det gör lite ont? Här är det stora individuella skillnader. Det kan också omföderskor bekräfta. Det är stor skillnad på hur foster rör sig.

Din blodmängd har ökat våldsamt för att ge fostret, livmodern och moderkakan det de behöver av syre och näring.

Har du och din sambo/man ev. annan person som ska vara med vid förlossningen varit på förlossningsavdelningen och tittat er omkring? Ofta anordnas sådana besök av förlossningsförberedande kurser. Du kan också ringa förlossningsavdelningen och boka tid för en visning.

Fostrets längd: ca. 41 cm
Fostrets vikt: ca. 2200 g

/ Tessa ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0