Hård natt..

Pappa sov över hos oss inatt.
Han blev sen på jobbet å skulle ha ett möte här idag
 med och istället för att sätta sig i bilen och få åka ner igen så sov han på vår soffa i Fredhäll. Alltid lika mysigt att ha pappa på besök. MEN jäkla karl att snarka. Usch. Å ja som inte hade några öronproppar...tillslut gick ja upp å satte papper i öronen, det hjälpte LITE. Trött som en kossa och förkyld sitter jag nu å ser kors på kontoret! Ikväll blir det en slapparkväll med tidig läggning kan ja lova!

Imorse när jag och Pappa skulle åka in till kontoret med pappas bil så råkade vi komma i bussfil. Fråga mig inte HUR men det blev så. Mitt i trafikkaoset ser vi en man med brun rock och portfölj stapla ut mitt framför våran bil. Jag och Pappa kollar konstigt på varann å fattar ingenting. Tillslut tar mannen på 60+ upp en plånbok som han öppnar och där ser vi den, blänkandes...en polisbricka. Jag kunde inte hålla mig för garv. Han kom fram till oss å sa lite kaxigt " Det här är bussfil" då min pappa svarar att han är medveten om det nu, men att vi inte är från Sthlm. Polisbrickemannen går därifrån.

VARFÖR ens orka gå fram å säga till om man inte ska bötfälla? För att få visa brickan? Ja cool var han definitivt :)

Igår var vi en sväng på SÖS BB med.
Vi var på en föreläsning angående förlossning m.m.
Vilka härliga barnmorskor. Ja hoppas vi får den ena av dom. Hon hade den där härliga sarkasmen som jag och P bara älskar.

När vi kommer dit får vi gå in i en stor aula, där sitter det massor av förväntansfulla föräldrar och TOKgravida kvinnor. Jag får direkt flashback till skoltiden och aula undervisningarna, uscha! Gick fort över :).

Som vanligt börjar Tessa Åsman att jämföra magar.
Hahaha...det är en gravids tvångstanke..
Min va så pytte pytte om man jämför med de andras, ja blev nästan orolig. Men efter besöket hos Bm igår så konstaterade hon att ja är liten. "Du FÅR ligga under kurvan". Å ja som tycker att min mage är gigantisk.. :) Men man vet aldrig det kanske kommer nu :).

Igår var ja hos Bm med. Allt såg bra ut och bebbens hjärta slog kanon.
Känns så skönt!

Idag är det naglar hos Michlin som står på schemat, sen hem till soffan å MYS med P. ♥ Härliga onsdag!

/ Tessa ♥




Längtar efter dig "Tage" ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0