Paltkoma...

..är helt sänkt av förkylningen IGEN!!
Yes den ger sig aldrig. Jag måste verkligen gå å kolla upp de här jäkla bacillerna som tagit över min kropp.
Pepprar fortfarande nässpray och kroppen känns inte helt ok. Å NEJ det är inte Graviditetssnuva. Ja nyser och härjar hela tiden, å båda borrarna är så fulla med snor att ja inte kan andas utan sprayen.
P började känna sig hängig igår med, så nåt är det!

Helgen har varit rätt lugn.

Fredag

Var vi bara hemma. Myste med varma mackor framför tv:n och På Spåret!
En riktigt mysig kväll med ♥. Blev några SATC avsnitt med och jag är KÄR i Aidan. Vilken kille.
Ni som sett serien eller kanske ser den nu vet vad jag pratar om! Håller ni med mig? :)

Lördag

Försökte sova ut. Gick sådär. Med en näsa sprängfylld av snor (vet skitäckligt) så gick det sådär. Tog en mysfrukost med tända ljus och chill i soffan. Gott var det och framförallt mysigt! ♥
Sen bestämde vi oss för att åka in på stan. Jag ville såklart använda min vårjacka och P ville kika på en han med. Kallt som satan blev det väl inne i stan och vårjackan var inte det bästa valet såhär i efterhand, men vafan, snygg va man i alla fall :)

P hittade en jacka han med. Han är verkligen så rolig när han ska handla. Det ska kikas runt på ALLA olika tänkbara ställen. Fast att han hittat en som han gillar. När han väl testat ca 100 jackor och vi har gått igenom alla tänkbara affärer. Vill han gå tillbaka till den affären där jackan som han gillade var. Kommer man ens ihåg det efter så många affärer? JO P gör :). Så det var bara att traska tillbaka till affären där favvojackan fanns, den testades igen och efter det hamnade de i en påse och fick följa med hem. Ja vi betalade självklart för den! :)

Väl hemma lagades det finmiddag!
Den intogs i tv-rummet eftersom mello skulle va på TV.
Å varje år frågar ja mig samma fråga, "VARFÖR KOLLAR VI PÅ SKITEN"?
Vilket sjukt uselt program och låtarna var katastrof. Ja rodnade konstant genom hela programmet.
Dilba såg ut som att hon var livrädd för att ens röra på sig. Å va sjöng hon? Hörde inte ens hennes röst. Den va så svag. Nä MINUS till hela Svt som orkar hålla liv i skiten.

SATC boxen höll oss sällskap resten av kvällen ja till 02.00 faktiskt :) Kan INTE sluta kolla å inte P heller. ♥


Söndag

Både jag och P var sänkt. Riktigt hängiga. Gjorde det som skulle göras, sen så va det bara att slappa och
kurera!
Blev dator-tittande i sängen, powernaps och mys. Gillas det med :).


Nu sitter ja på kontoret och det är måndag!
Den här dagen är oplanerad å kommer nog att förbli det då ja måste hem å KURERA mig.


Vi har ju gått in i v.32 nu av graviditeten!

Din graviditetsvecka: 32
Fostrets ålder: 30 uker

Alla barnets 5 sinnen fungerar. Det saknas ett isolerande fettlager på kroppen för att kunna hålla värmen utanför livmodern. Om ditt barn föds nu, behöver det därför läggas i kuvös.

Du har antagligen lagt på dig mellan 9 och 12 1/2 kilo hittills. Drick mycket vatten för att förhindra förstoppning. Ät många små måltider för att undvika halsbränna och dålig matsmältning.

Fostrets vikt: ca. 1950 g
Fostrets längd: ca. 40 cm


/ Tessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0