Back in buisness..

Så var det återigen jobbdag!
Shit va fort det går. Fast på nåt konstigt sätt känns det som att jag varit borta från kontoret i flera veckor.
Underbar känsla :). Fast det skulle inte ha skadat om man hade haft en skön bränna och en solresa i bagaget när man kom tillbaka :). Vi får helt enkelt spara oss till Bröllopsresan!! Fjällen är inte helt fel det heller. Å snart får man gassa i solen däruppe, underbart!

Känns som att våren har kommit till Sthlm nu. Igår sken solen och det var varmt ute. Jag pallrade mig till apoteket och köpte nässpray, alvedon och näsdukar. Nu ska den där jäkla förkylningen väck. Den vägrar verkligen ge sig. Känns som att den tar nya tag hela tiden. Ajja, får proppa alvedon så länge å hoppas på det bästa!

Hyrde två filmer igår då utbudet på dumburken va katastrof. P har tjatat i flera veckor om att ja måste se Inception, så den hyrde vi. Han hade innan filmen ens börjat höjt den till skyarna och jag var på helspänn.
Men ja vet inte, tyckte att den var lite smått jobbig om ja ska vara ärlig. Jag är en människa som har svårt att kika på en film som tar flera minuter innan man fattar VARFÖR saker händer. Ja hade mina teorier å försökte hela tiden få ihop det. Vissa grejer sitter ja fortfarande å klurar på. Bra var den, men ingen WOW upplevelse. Hade nog lite för stora förväntningar efter P:s utlägg. Men sevärd helt klart och jag är imponerad av fantasin som använts! Sjukt bra!!
Kollade även på en grym dokumentär igår som SVT gjort. TACK SVT, ni är grymma på det där!!
Handlade om Pia, en kvinna som levt på gatan och varit narkoman sedan 14 års ålder. Hon lever ett hårt liv och vid 50 årsålder bestämmer hon sig för att hon vill bli ren. Hon tar verkligen tag i sitt liv och blir ren, får en lägenhet, en utbildning, körkort och ett jobb. Idag är hon återförenad med sin mamma och barn och barnbarn. Jag grät å skrattade. Vilken härlig människa och vilken styrka. Önskar att alla var som Pia. Hon är verkligen en fighter och hon visar att ALLA kan komma tillbaka, bara du själv vill det! Gick å la mig med en värme i hjärtat igår. Vilken feelgood dokumentär. Love it! Önskar dig all Lycka Pia!! ♥

Vi har nu gått in i vecka 28 på graviditeten.
Shit va fort det går, nästan lite FÖR fort. Jag vill verkligen ta vara på den här tiden. Så mysigt med gravidmage och kickarna. Jag njuuuter! Älskart!

67,9% av graviditeten har passerat.
Jag är i kalendermånad 7.
Trimester 3.
90 dagar kvar till BF!! :)

Din graviditetsvecka: 28
Fostrets ålder: 26 uker

Fostrets hjärta slår snabbare när det hör din röst. Nu kan centrala nervsystemet också reglera ditt barns kroppstemperatur och kroppen börjar få ett fettlager.

Barnet är nu så stort att det fyller ut livmodern helt, det finns därför inte längre plats för så många armrörelser som tidigare. Många upplever nu mindre och annorlunda fosteraktivitet än tidigare. Du ska ändå vända dig till barnmorska eller förlossningsavdelningen om du märker att barnet rör sig markant mindre än normalt.

Du kan nu glädjas åt att barnet har ganska goda möjligheter att överleva om det skulle födas nu. I vissa kulturer markeras 7-månadersstadiet med en fest, därför att fostret kan vara "tryggt" nu.

Genom att börja med bäckenbottenträning nu, kan du förebygga urininkontinens efter förlossningen.

Fostrets längd: ca. 35 cm
Fostrets vikt: ca. 1150 g

Underbart! Vi längtar efter dig! ♥

/ Tessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0