FoRt..

..gick den här helgen som alla andra :(. Lite för fort!

I lördags drog vi en vända på stan med gänget! Tog en fika på Waynés! Kaka och Coca cola. Är ju sämst på att dricka kaffe ja. Så lattemorsa kommer ja definivt inte att bli. :) Men en chocomorsa kanske ;).
Köpte även toning till håret på Hårcenter och en inpackning som var GRYM. Håret blev som nytt igen.

Då jag var helt slut när vi  kom hem efter en promis fram och tillbaka till svärisarna i värsta stormen så fick det bli en hemmakväll med mamsen å pappsen. Mamma hjälpte mig med håret, å vilket resultat. Det fick helt nytt liv och fin färg. Var rätt så uttvättat innan. Hua! Så nu är man fräsch igen :) Tack mamma!! ♥

Igår var det slappardag deluxe. Jag har fortfarande inte hämtat mig från den här jäkla förkylningen. Den tar liksom nya tag. Så igår var ja hängig. Lyckades pallra oss iväg för en tvättning av bilen..jäklar va smidig man är nu förtiden, haha! Jag och P fick oss ett gott garv några ggr där. Ja tänker liksom inte på att magen finns där, så vissa böjningar blir rätt roliga!! :) Kollade klart på handbollsmatchen innan vi satte oss i bilen för hemfärd.

Väl hemma blev det en pizza, å sen mys i soffan till Solsidan.

Jo, vi bröllopsplanerade i lördags med.
Å va många bra ideér vi kom fram till.
Kommer bli hur bra som helst, å ja bara längtar! :)

Dukningen är klar i mitt huvud, å som ja ser det därinne, så kommer det bli skitsnyggt! :)
Fick även ett grymt bra tips på en fotograf som kan fota på bröllopet. Han hade riktigt grymma bilder på sin sida. Så jag hoppas att han inte är allt för dyr och att han kan fota åt oss! :)

Nu har vi gått in i v.31 av graviditeten! 

Din graviditetsvecka: 31
Fostrets ålder: 29 uker

Barnet producerar hela tiden fett under sin hud. Detta är barnets energilager. Även om många foster har fått ganska mycket hår nu, varierar detta. Vissa är ganska "flintskalliga". Detta varierar ju också vid födseln. Vissa bebisar har mycket hår, och andra lite. Detta har ofta jämnat ut sig först i 2-3-årsåldern.

Det blir mindre och mindre plats i din livmoder. Det kan vara svårt att hitta en bra sovställning på grund av den stora magen.

Nu bör du packa väskan du ska ha med till förlossningsavdelningen. På Mammanett hittar du en utskrivbar checklista till detta ändamål. Om du vaknar på natten och fostervattnet har gått, är det dumt att tvingas använda tid och kraft på att packa. Var förberedd! Tänk på att man på vissa BB-avdelningar måste man ha med små sockar till den nyfödda.

Fostrets längd:  ca. 39 cm
Fostrets vikt: ca. 1750 g

Å såhär ser magen ut:



Tess a.k.a. Barbamamma!! ;)

/ Tessa ♥


Kommentarer
Postat av: Leons mamma

Söt mage! Tänk, jag saknar min! Kram på dig

2011-02-01 @ 00:38:31
Postat av: Vännen i Hudik :)

Men så sjukt snygg du är!! Så fin mage så jag dör!! Å så mysigt med helg i Söderhamn, förstår att ni haft det bra!! Spännande att du grejar med inbjudningarna, vännen, vi längtar redan!! Vecka 31....herregud vad det är nära nu, snart kommer eran bebbe!! Kram på er

2011-02-01 @ 07:32:49
Postat av: Tessa

Ja kommer att sakna min mage jag med. Det är ju såå mysigt! :)



Ida, kommer bli såå mys att ses snart! Längtar! Vill se din lilla mage å ge er en stor kram!! :) Du är för go, tusen tack för dina fina ord. Nu längtar ja efter er. Tur att det är v.7 snart så man får se dig. Ja riktigt roligt att inbjudningarna är på G. Ska bli så mysigt att ni vill dela den här dagen med oss. Längtar vi med, men nervöst är det. Tips på hur man inte svimmar i kyrkan mottages gärna ;) hehehe! Puss på er.

2011-02-02 @ 09:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0