Nattsudd..

Vaknade SOM VANLIGT inatt av att jag va tvungen att KISSA! Yes, det är återkommande nu kan ja lova! :)
Å SJÄLVKLART kan ja inte somna om när ja lagt mig i sängen igen. För jag har en underbar sambo som Zzzznarkar!! Nåt så ofantligt med. Gaah, blir galen. Det är OK när ja sover, men omöjligt att somna till detta oljud. Fick buffa å buffa, stackarn han fick väl inte sova nåt heller så som jag härjade med honom. Men ja gjorde det på ett snällt sätt :).

Lägligt till att jag börjat dvala in igen så ringde väckarklockan! YES, Måndag var min första tanke :) haha!! Inte min favoritdag på veckan precis!

Jag och P kollade Solsidan igår. Blev en aningen besviken faktiskt. Det var inte SÅ bra som ja hoppats på. Ja har intalat mig själv att det kommer bli vassare i nästa avsnitt, men det här var bra fast inte SÅ bra som de innan. Hoppas verkligen att de kan hålla i allt från första säsongen. please... Eller har ja helt tappat humor sen ja blev gravid. Skrattade inte en enda gång åt Hipp Hipp heller nu som kommit med nya avsnitt. Fast P garvade inte heller, så ja tror inte att ja helt saknar humor. Å han tyckte inte att Solsidan avsnittet igår var klockrent heller...så dä så!


Som jag skrev igår har vi nu gått in i gravidtetsvecka 29. Å jag kan nu kalla mig höggravid, hahaha, vilket ord! 


Din graviditetsvecka:
29
Fostrets ålder: 27 uker


Grattis - nu är du i tredje trimestern och officiellt höggravid! Barnets huvud börjar få de rätta proportionerna i förhållande till resten av kroppen. Det producerar fett under huden som används som energikälla och har en isolerande funktion.

Du som är gravid känner förmodligen ett tryck på magen och mellangärdet nu. Du kan också ha problem med att äta en stor måltid, därför att din livmoder växer och tar upp mer plats. Halsbränna är inte ovanligt från och med nu och framåt. Små måltider ofta är ett bra råd. Mediciner kan användas, men bara efter att ha rådgjort med läkare eller barnmorska.



I lördags fick ja ett samtal från min allra bästa barndomsvän som idag bor i Hudik med sin man.
Å det är alltid så roligt att prata med Ida. Jag blir så otroligt glad och upprymd. Hon är också gravid, och väntas få bara nån månad efter oss. Så mysigt att få följa varandra i det här. Så häftigt! Vi bestämde att vi v.7 ska åka upp till stugan alla fyra för att rå om varann med skidåkning, god mat och garv. Längtar redan! Ida, du är en underbar vän och jag längtar verkligen till att få se din lilla kula. Kan tänka mig att du är så vacker! ♥

Haha, alldeles nyss kom en kollega in, han är hemkommen från en resa till Thailand och kom in med vit skjorta för att visa sin bränna ;) grrr..vill också va brunbränd! :) Han berättade att de varit på Elefantsafari och att de skulle få bada med elefanterna på ett ställe. Precis när han ska dyka i, ser han en av elefanterna BAJSA I VATTNET, fort klär han på sig igen och struntar i doppet. hahaha... Härliga Thai!

Dags att jobba!
Ha en skön måndag!

/ Tessa ♥


Kommentarer
Postat av: Vännen i Hudik :)

Finaste Therese!! Detsamma till dig, gick runt med ett leende efter vårt samtal, så underbart att vi spikat en fjällhelg!! Du är så härlig och ger så mycket energi! Hahaha, vacker är inte rätt ord om min kroppshydda :) Jag sväller både till höger och vänster, som sagt, 80 D i boobstorlek UTAN nån mjölk än! Vart ska detta sluta?!!? Tur det är för en väldigt god liten sak :) stor kram på dig och magen!

2011-01-17 @ 19:35:44
Postat av: Tessa

JO du, vacker är vad du är vännen! ♥

Stora boobisar är ett plus, fråga David ;) ska du se..

Tänk va skönt, du kommer förmodligen kunna amma grymt bra. Mätta riktigt. Då slipper du alla dessa nätter med värmning av ersättning och välling. Gu va skönt. Längtar tills vi ses söta!! Kram♥

2011-01-18 @ 09:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0