Nyvaken..

ligger jag här på loftet i stugan.
Känner doften av nybryggt kaffe, tv:n är på och jag hör hur brasan sprakar därnere. Det är Pappa min som är vaken och myser nere i rummet i stugan. Det är så otroligt mysigt att vakna upp till dessa ljud. Har gjort det så länge jag kan minnas. Trygghet känner jag! Den enda som saknas är P. Han drog hemåt igår, hem för att jobba.
Jag stannar med mamma och pappa, vi drar hem på fredag morgon och sen åker jag med Ybussen till Sthlm, som på gamla goda tiden. :)
Efter att jag blev gravid har jag blivit grymt fjässig.
Jag hatar när P ska åka bil själv en längre sträcka. Igår höll ja på att bryta ihop när han skulle åka. Jag är så otroligt rädd att ngt ska hända honom. Som tur är gick det bra och han kom fram hel och ren. Å ja har svårt att vara ifrån honom med. Kanske har jag blivit en vallhund? :) Eller så får jag åter igen skylla på gravidhormonerna, det känns bättre så ja kör på det. :)
Det har snöat sjukt mkt häruppe sista tiden. Just nu är det 102 cm snö.
Senaste dygnen har det kommit 15 cm nysnö. Trist väder bara, det har varit lite rå kyla och blåst som gjort att snön piskat en i ansiktet. Går varken att åka skidor eller skoter. Så vi har tagit korta prommisar och bara myst! Hoppas på bättre väder idag. Då ska jag ut å knäppa kort så ni får se den vackra naturen häruppe. Jag älskar verkligen denna plats på jorden!
Nu ska jag gå ner och mysa ner mig i soffan med pappsen. Dricka en kopp varm choklad och doppa mackor. Kanske det bästa som finns :)
/ Tessa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0