Urk..

I lördags va ja i Gävle. Åkte med tåget från Sthlm Central vid 11.16, i min kupé satt en dam som andades som att hon hade en snorkuse i näsan som hon ville fräsa ut, usch. Blev så sjukt illamående av ljudet att jag fick proppa in hörlurarna och lyssna på ljudbok.

Väl framme i Gävle, mötte ja upp brudarna på Flanör! OJ va dom byggt om på Torget var min första reaktion och Flanör va ju riktigt flott nu. Inte som när ja bodde där precis. Annars var allting sig likt. Vi hann inte springa runt i så många butiker då tjejerna va hungriga. Vi gick på Java, mitt stamfik när ja bodde i Gävle. Riktigt roligt att se att de flesta fortfarande hängde där! Träffade några gamla bekanta, som blev överraskade att se mig med en stor mage putandes, hehe!! Surprise!! :)

Dan gick sjukt fort, vi satt ett bra tag på Java. Garvade och snackade om allt möjligt! Tack brudar, ni är underbara! Efter nån timme, drog vi oss hem till Vickis lägenhet. Hängde lite där och Vickis bytte väl om sisådär 30 ggr innan hon va tvungen att välja en outfit FORT då vi beställt bord på Helt Enkelt kl.18.
Snabbt stuva vi in oss i Rings bil allihopa och gasade ner på stan.

Maten på Helt Enkelt är grym.
Robbans heta fräsare fanns kvar så den fick det bli till varmrätt och förrätt blev det inte helt otippat vitlöksbröd, mums!
Kanske inte det BÄSTA valet kände jag efteråt. VITLÖKs stank kom ur min mun resten av kvällen. Ni vet när man känner själv hur mkt man stinker. ÅNGEST! Till o med dagen efter, vaknade jag av min egna andedräkt. Gick upp å borstade tänderna i 25 min med den starkaste tandkrämen, och det kändes faktiskt bättre efteråt! Psykiskt tror ja!

Kollade på klockan 20.50, fick lite lätt panik då mitt tåg hem till Sthlm skulle gå 21.10. Betalde snabbt och tackade brudarna och kilade snabbt till stationen. Tåget hem gick i tid å kl. 22.46 var jag äntligen i Sthlm. TRÖTT, MÄTT och OTROLIGT KISSNÖDIG!!! P hämtade mig med bilen, det var min räddning, annars hade jag garanterat kissat på mig på tunnelbanan :).

Helt underbar lördag! Som måste göras om snart igen!!

(som vanligt så lovar jag saker jag INTE kan hålla. Tog inte ett endaste kort på hela dan. Å ja vet inte varför, vi hade så sjukt mkt att snacka om å garva åt att det helt glömdes bort. Skäms. Men så är det, sorry!)

Igår var det en slappardag för mig.
SATC maraton, med täcket i soffan! Mmm..älskart! ♥

P kom hem på eftermiddagen/kvällen å då gick vi å köpte pizza och mös ner oss framför tv:n för en kväll med handboll! Härliga söndag!

Imorse var det inte lika roligt att stiga upp. Usch för måndagar!


Vi har nu gått in i v.30 i graviditeten. 10 veckor kvar till DO date!! 

Din graviditetsvecka: 30
Fostrets ålder: 28 uker

Tänk nu går du in i den sista fjärdedelen av havandeskapet! Om 8-12 veckor kommer du att sitta med ett litet nyfött barn i dina armar!

Fostret fortsätter att öva på att andas genom att röra bröstkorgen in och ut. Det kan kissa och dricka ca 1/2 liter fostervatten om dygnet. Fjunhåret på kroppen reduceras. Benmärgen producerar nu de röda blodkropparna.

Har du förvärkar? Din livmoder förbereder sig på förlossningen på detta sätt.

Graviditetshormoner gör dina ledband mer elastiska och mjuka. På grund av detta kan du uppleva ryggsmärtor. Försök räta upp ryggen när du sitter och står, även om du nu har olika vikt fram och bak på kroppen. Bli medveten om din hållning!

Fostrets längd: ca. 37,5 cm
Fostrets vikt: ca. 1550 g


/ Tessa ♥


Kommentarer
Postat av: Pillan

gud va spännande, inte lång tid kvar :) Du, kolla in det här, har hört många som tycker att det funkar bra:

http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/raspberryteaeaselabourexpert/



Kram på dig!

2011-01-24 @ 09:45:15
Postat av: Tessa

Ja, riktigt spännande! Går fort nu!

Tusen Tack för tipset, ska ja absolut prova! Det tackar man inte nej till :). Hoppas allt är bra med dig och familjen! Kram

2011-01-24 @ 13:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0