Bröllopsyrar..

..det är det enda jag gör om dagarna känns det som. Från att ha varit rätt så avslappnad när det gäller bröllopsplanering har jag nu gått till att bli hysteriskt nervös inför denna stora dag och alla planer. Stressen var total igår när jag ringde tryckeriet och de har semester i 4 veckor. Gaaah! Hur gör vi med kyrkprogrammet?? Utmarsch och inmarsch har vi ingen koll på i dagsläget. Dags att ta tag i det. Å jag som inte har en aning om sån musik.
Ringde till min bästa vän Marie som är GRYM på sån musik. Fick en massa tips på bra musik man kan använda sig av. Tusen tack fina vän, vad skulle jag göra utan dig!? Kärlek!!!
Imorse vaknade Hilma kl.07.30 TOKhungrig. Gick genast upp med henne för att fixa iordning mat. När jag står å måttar skopor till henne kastar hon sig handlöst bakåt ur min famn, slår i soda streamern. Allt detta händer på en nanosekund. Jag griper i panik tag i henne och blir alldeles stel i kroppen. FATTA om min lilla tjej ramlat rakt ner i stenspisen som står där. Hua. Jag får rysningar när jag tänker på det. Som tur var gick allting bra, den här gången. Nu är det ett fast tag om ryggen som gäller på lillsessan när hon är i famnen. Känner mig som världens sämsta mor just nu. Men jag hade inte en aning om att hon kunde slänga sig på det där sättet. Första å sista gången för henne om jag får bestämma! Nu sover hon sött å jag bara längtar till hon vaknar så jag får mysa med henne! Lillhjärtat mitt!
Idag är vi i jakt på en bröllopstårta, tjejen vi skulle beställa den av är långtidssjukskriven. Suck! Så nu får vi ta kontakt med de andra bagarna i stan och kolla om de kan hjälpa oss.
På söndag är det uppläggning samt intagning av bröllopsklänningen! :)
Kommentarerna om gästerna håller vi på att skriva på för fulla muggar och det är svårare än vad man tror kan jag lova! Fast det kommer att bli bra :).
Tyll till rispåsarna är inköpta. Å lugn, vi ska använda oss av matvete och inte ris, så fåglarna kan picka i sig utan att dö!
Skor till klänningen ska också inhandlas. Det blir ett par låga skor utan klack. Jag kommer inte att orka gå i klackar en hel dag. Så vi kör på det säkra kortet! :) Sägs ju att skumpa sätter sig i knäna med så då är det nog ett mkt bra val :).
Ska även till kyrkan för att se vem som ska spela orgel på vigseln och vad den personen har för noter. Beroende på vilken musik vi väljer att gå in samt ur kyrkan till.
Ja ni ser, mkt att göra!! Men otroligt roligt! Längtar verkligen till den stora dagen nu! Otroligt häftigt och roligt ska det bli!
Nä dags att börja fixa till sig lite.
Mkt på schemat idag! :)
/ Tessa♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0