Möhippa..

Ingegerd ringde, det är Hilmas extramormor! Hon syr Hilmas dopklänning och ville att jag skulle komma in och kolla på kragen till den. Ok sa jag, vi bestämde att jag och P skulle åka in tillsammans på morgonen för att kika på den.
Jag slänger på mig ett linne och en kjol å drar på mig lite deo sen drar vi! Väl i bilen ringer mamma och säger att Ingegerd var tvungen att åka på ett ärende men skulle komma tillbaka om ett litet tag och att vi helt enkelt fick roa oss på stan en stund. Ok! Vi "hängde på låset" till JC och gick in för att kolla efter en skjorta som P ville ha.
När vi gått runt en sväng därinne möter jag en av mina tärnor. Hon är snyggt klädd och går å strosar därinne. Vi hejar glatt och får reda på att hon är nere på stan för att hon ska hämta bilen som blev kvar efter en trevlig kväll hos svärisarna! Jag går på det helt totalt och tycker att hon är snyggt klädd men det är hon ju iofs alltid så det är inget ovanligt eller skumt med det. Hon hoppar snabbt in i provhytten för att prova en skjorta och se om jag tycker den sitter ok. När jag sett den på å sagt att den är skitsnygg kommer helt plötsligt tärna nr 2 in i butiken. Hon frågar mig om jag inte ska prova "den fulaste klänningen ever" hahaha!!
Å DÄR VAR MÖHIPPAN IGÅNG!
Det tog ett tag innan jag verkligen förstod att nu var det Möhippedags! Jag hade inte anat ett skit! Så jäkla coolt!
Videokameran kom fram och jag var alldeles nervös, tärnorna likaså. De till o med skakade! :)
Klänningen och de coolaste strumpbyxorna åkte på samt en STOR rosett som vi alla tre haft sjukt roligt åt då vi var och provade ut min bröllopsklänning.
Dagen började med att vi mötte upp ett stort gäng av mina bästa vänner i parken. Där skålades det i champagne och surrades och kramades! Så härligt! Sen bar det av för att sumobrottas i en annan park. Där gick jag 5 ronder mot olika motståndare ur skaran och jag vann tre av dom tror ja! Det var lite suddigt ;).
Efter det lunch i en annan park! :)
Sen bar det iväg med ögonbindel till Denali center i Ljusne för Poledance! Riktigt roligt men jag måste säga att graciös är inte mitt andra namn. Hahaha...ojoj ska bli spännande eller kanske pinsamt att få se hur man ser ut på film där. Hua! Det var svårt att släppa loss om man säger så. Man känner sig mer fjantig än snygg men sjukt roligt var det! Och tjejen som instruerade var riktigt duktig!
Ögonbindel på igen och denna gång styrde dom kosan till ena tärnans stuga i skärgården. Där mös vi en liten stund sen drog vi ut på en liten udde för att grilla och mysa i solen. Fick även åka vattenskidor! Shit va roligt det är. Har helt glömt hur jäkla kul det är. Lyrisk var jag efteråt!
Grillen tändes och maten plockades fram! Vi hade en supermysig middag med mkt skratt och tok.
Kvällen fortsatte sen hos tärnan och där spelade vi spel och sjöng för fulla halsar! Kvällen avrundades vid 01.30 då vi alla satt och hade stora hål i ansiktet! :)
Väl hemma väntade en nyfiken blivande man om dagens aktiviteter och en sessa sovandes gott i hennes säng! Jag är så lycklig som har så fina vänner som gjorde den här dagen oförglömlig! Jag är er evigt tacksam, gud så roligt jag haft det! Tusen Tack! Älskar er alla!
En förväntansfull dam!
Idag har varit en seg men skön dag!
Fick sova ut riktigt och har myst med min dotter hela dagen! Gud som jag saknat att lukta på henne! Gofisan! ♥
Har varit iväg och sytt in brudklänningen! Eller i alla fall nålat in den. Ska dit om två veckor igen och testa om den sitter ok! Kommer bli kanon. Nu är det skorna som är nästa grej att hitta! Måste börjas leta i veckan!
Nu är vi nära! Jag börjar få lite rampfeber. Det är så häftigt! Längtar!
Imorgon ska det bli kanonväder så då ska fröken Åsman bättra på brännan! :)
Trött, mör och med en stor blå tå går blivande Fru Lust och kramar kudde!
Jag är så lycklig! ♥
Men innan jag lägger mig måste ja lägga in en bild på finaste Ester Marie Hilma Lust!

/ Tessa ♥

Kommentarer
Postat av: Jannike

Åhhh önskar jag kunde varit med! Verkar som det blev en riktigt lyckad dag. Ser fram emot bröllopet!

Soliga hälsningar från Cypern.

2011-07-14 @ 16:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0