Slapp..

...slappa dagar här i skärgården. Vi solar när det är sol och badar för fullt. Jätteskönt! Hilma njuter hon med. Ligger i sitt babygym naken och bara myser! Härligt med sommar och sol (när den visar sig).
Hilma blir bara roligare och roligare för varje dag som går. Gud va det händer grejer. Nu skrattar och pratar hon för fullt. Tittar nyfiket på sina händer och är på väg att greppa sina fötter. Hon är riktigt duktig att lyfta huvet när hon ligger på mage och är tokintresserad av att sitta i knä och vara med. Tiden och utvecklingen susar fram och vi försöker att ta vara på varje dag som kommer. Kameran går varm och det kommer bli såå roligt att kunna ta fram filmerna och kolla sen.
P blev bortrövad på Svensexa 16 juli. Han var totalt grundlurad. Vi drog in och skulle träna på gymet han och jag. Där rusar grabbarna in och sätter på P den största hatten av dom alla och en shysst fotbollströja. Sen bar det iväg med ögonbindel.
De hade åkt gokart, P fick åka ring i ån i Söderhamn, sen sov de ute i stugor på Rönnskär. Han hade en kanon dag/natt/förmiddag med grabbarna och var helt lyrisk när han kom hem. Fick några sköna bilder på honom. Tänk att detta är min blivande man KäRLeK :)

Är grymt rastlös nu förtiden. Jag får PaNiK av att bo hemma stundtals. Fast att jag ska vara tacksam för att mamma och pappa LÅTER oss bo här hos dom. Men det är liksom tudelat. Jag vill ha ett EGET hem. Ett hem där vi får bestämma vad vi ska göra och ha det, att kunna ha alla mina prylar i o.s.v.
På måndag ska vi kolla in ett hus som jag är otroligt sugen på. Jag har redan flyttat in. Vi får se om det är så bra som vi tror att det är och sen är det bara att HoPpAs att vi får det!
Bröllopsplaneringen går runt här hemma för fullt. Vi skriver o tänker o skriver :) Det är skitroligt, men gu va grejor man ska hålla koll på och komma ihåg. Mitt minne är inte det bästa heller, så det är bra att man får träna upp det lite. :) Kommer bli en sjukt rolig dag, kväll och natt. Och vi längtar som tokar. Börjar få koll på det mesta men det är mkt kvar! Tur att vi har många runtom oss som kan se till Hilmasessan! ♥
Idag har Ida och hennes man David och deras lilla Klara 2 mån. varit och hälsat på oss här i stugan. Å gud så mysigt det var. Nu saknar vi dom redan! Tur att vi kommer hälsa på dom i Hudik nästa helg så att vi får rå om varann mer.
Nu är frågan vad man ska göra härnäst?! Jag klättrar på väggarna snart känner ja. Hua! Blir nog en promenad i regnet tror ja. Trist men sant! Behöver rensa skallen lite och komma ut känner ja.
Skriver mer en annan dag när jag är på TOPP...
/ Tessa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0