Högsommar!

Å som vi njuter i stugan såna här dagar!
Vi skulle egentligen ha gett oss ut på stranden idag men då det var 22 grader varmt redan kl.09.00 imorse bestämde vi oss för att stanna i skärgården då både jag och P var rädd för att det skulle bli för varmt för Hilma. Lättare att vara hemma om värmen skulle ta på henne för mkt.
Vi har haft det hur skönt som helst! Solat, badat och myst på altanen! Gillar sommar å sol å värme ja! :)
Vi tänkte göra sandstrand här på tomten som Hilma och vi andra kan använda. Vi måste bara röja lite sten där och lägga sand. Sen är det klart att badas! P rensade lite sten där idag han. Kommer att ta sin tid eftersom det är rätt så mkt stenar.
Det är så skönt såna här dagar när Hilma bara kan ligga i blöjan och mysa i värmen. Hon njuter! Å vi med!
Tupplur i vagnen, lillsessan sussa gott! :)
Dagens bild från stugan! Helt underbart! Imorgon ska bli minst lika bra! Älskar sommar! :)
Det har ju även varit midsommar sedan jag sist skrev här!
Vi hade det supermysigt med lugn midsommarafton och fullsmockad midsommardag med massa fina vänner och god mat. Avnjöt även mitt första glas vin och shit va gott det var! Helt underbar kväll med lyckade lekar och massa garv och tok som vanligt! Tusen Tack alla fina vänner för att ni kom! ♥
Hilma har börjat käka ersättning då min mjölk har börjat sina, ganska rejält! Hon blir inte alls mätt när jag ammar. Så nu har vi helt gått över till ersättning förutom vissa mornar! Nu är hon en glad och pigg liten sessa som snackar för fullt med en och skrattar! Hon är helt underbar! Å varje litet leende och ljud gör att mitt mammahjärta totalsmälter! Det här är kärlek på hög nivå. Hon äger våra hjärtan den här lilla sessan! Försöker att ta vara på varje minut av denna tid då jag vet att det går alldeles för fort. Tur att morfar köpte en videokamera, den används flitigt kan jag lova!
Såhär mysigt har vi det på mornarna! Bästa stunden! Gud va ja älskar det här! ♥
Bröllopsfixet är i fullt gång det med. Snart är det dags. Det går så jäkla fort och jag bara längtar till dagen med stort D! Men det är mkt kvar att göra innan vi är redo. To do listan är lång, tur att man är mammaledig :).
I veckan ska jag till sömmerskan med klänningen! Den ska tas in och läggas upp. Kommer aldrig vilja ta av mig den. Kan man sova med den tro? Försöka kan man ju ;).
Förresten, skrev jag att jag hade badat idag ;)
19 grader varmt och jag tog till o med TRE simtag, dä ni, badkruka som man är! :)
Nä nu ska här chillas med min fina dotter som ligger på skötbordet och snackar för fullt!
Puss på er alla!
/ Tessa ♥
P.s. Är det nån mer än jag som gått på AMF:s reklam? Eller är det bara jag som är så DUM? Hmm...köpte det där med 10 cm gräs rakt av! :) D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0