Tankeläsare...

Jag önskar verkligen att jag kunde läsa tankar. Tänk vad lätt allting skulle vara!
Lillsessan har haft två dagar med total gallskrik å den ena utspelade sig i Stockholm när vi åkte ner och skulle städa lägenheten inför den andra visningen! Stackarn var totalt missnöjd. Å ja försökte verkligen med allting men ingenting fungerade. Tillslut somnade hon helt utmattad i bilen påväg hem. När vi kommer hem till Söderhamn igen så börjas det så fort hon vaknar. Det här skriket gjorde att jag började fundera om mina bröst verkligen kunde mätta henne eller om mjölken börjat sina på sistone. Vi provade att ge henne ersättning. Satte flaskan i P:s hand och sen lämnade jag rummet. Det gick kanon. Hon åt å åt. Lillpruttan! Hon har ju varit hungrig hela tiden å vi som trott att det är magknip då hon har vägrat tagit mitt bröst. Men nu insåg vi att anledningen till det var att det inte kom tillräckligt med mjölk. Stackarn! Så nu ammar jag och ger ersättning varannan gång. Hon är en mkt gladare liten tjej nu, som innan! Tack o Lov!! ♥
Nu kan jag och P gå ut å käka en kväll eller dra en bio. Det har vi längtat efter! Ha lite mys för oss själva! ♥
För tillfället är det nästan bara bröllopsplanering och bebismys som hinns med på dagarna! Vi har kommit långt i planeringen och det känns att det snart är dags för den stora dagen! Helt underbart!
Sy in klänningen ska jag göra till veckan. Den här veckan hinns det inte med då det är midsommar.
Vi har ordnat iordning vårt rum i sommarstugan! Äntligen har vi fått en riktig säng som vi kan sova i både jag och P och som vi kan sätta fast Hilmas spjälsäng i. Nu sover vi alla tre som kungar! Hilma sussade gott i sin mysiga säng inatt. Sängen vi köpt är en halvmåneformad säng som man sätter fast i vår säng så att det bara är för mig att dra henne till mig om det skulle behöva ammas på natten eller bara trösta. Den är kanon. När vi ammade henne på natten när hon precis kommit så var den sjukt bra eftersom jag slapp gå upp å ta ur henne ur sängen utan kunde lugnt ligga kvar och dra henne till mig och mata! Jag rekommenderar verkligen den sängen till er som ska ha barn. Fem av fem toast får den! :)
Sitter i köket och laddar inför pajbakning. Yes, vi ska baka pajer till midsommarafton! Det börjar mulna på rejält och vi hör hur det mullrar längre bort. Faktiskt lite mysigt! Dock gillar jag INTE när det smäller för högt så att rutorna skallrar. Men lite muller är sådär mysigt! :)
Har även införskaffat Hilmas Midsommaroutfit! Hon kommer va så söt! :)
/ Tessa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0