Välkommen tillbaka...

..säger vi till sommarvärmen! Igår slutade det blåsa på eftermiddagen efter att vi kommit hem från en mysig eftermiddag hos farmor och farfar! Vi blev snabbt sugna på att ta oss en båttur i solen. Sagt och gjort. Hilma fick hoppa i flytvästen för första gången och sen bar det iväg. Hon dunade in efter tre meter. Sötaste tjejen. Så duktig!
Efter båtturen blev jag och P sugna på majskolvar! Grillen tändes och det började grillas majs. Mumma va gott det var! Sen blev det mys på altanen i det fina vädret!
Vaknade inatt av att det var fullt med mygg inne på vårat rum. Helt galen blev ja. Det surrade överallt. Livrädd för att lillstintan skulle få myggbett kutade jag ut och hämtade myggnätet. Sen startade operation döda mygg. Shit va jag härjade i rummet. Hilma och P sov som stockar medan jag smög mig på mygg efter mygg och dammade ihjäl dom. Efter att ha slagit ihjäl mygg i x antal timmar kunde jag äntligen lägga mig utan att höra surr i örat. Jag blir GALEN av mygg. Nu är vår dörr konstant igenstängd. Inatt ska det inte va en endaste mygga därinne, det har jag bestämt!
Ikväll kommer morbror och hans tjej hit!
Å som vi längtat efter morbror! Han har inte sett Hilma på över en månad, jo på kort men inte irl.
Så dom kommer att mysa i helgen, det kan jag garantera!
Nu inväntar vi åskan som kommer att komma!
Mysigt med åska och regn. Så nu har vi krupit upp i soffan för att mysa med Hilma sessan! Hon har somnat tryggt på pappas bröst.

I helgen är det återvändardagar i Söderhamn. Med det betyder det att det är mer än 20 pers på stan på lördag och att det är lite jippon. Vi kommer att vara där. Yes, för det måste man vara när det väl händer nåt. :)
/ Tessa a.k.a. Mygghunter! ♥





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0