Barbamamma...

...är mitt nya smeknamn nu. Har hittat på det själv faktiskt! :) Jag ser helt klart ut som barbafigurerna på mobilen som hänger över spjälsängen! :)
Lika?
Idag har P varit ledig! Vi drog in till stan rätt tidigt då P skulle på Synsam för att fixa linser och synundersökning. Jag passade på att strosa runt lite i butiker medan han va där. Köpte amnings bh samt två amningslinnen inne på Lindex. Är ingen stor fan av de där amningströjorna som finns så jag kommer nog att leva i mina amningslinnen som jag köpt nu. Skitsmidigt. Kan man ha en snygg tröja över å slippa visa heeela magen när man ska amma bebisen. SMART köp av mig! :) Nu får vi hoppas att jag får amma då ;) hehehe!
Känns helt underbart att vara ledig från jobbet. Jag har haft två söndagar som inte har innehållit söndagsångest och det är helt underbart måste jag säga. Helgen har varit kanon. Fint väder och jag har bara myst. I lördags tog jag och P en promenad i solen. Vi hittade ett supermysigt ställe med bänkar där vi satt oss ett tag och njöt av att solen värmde riktigt rejält. Härliga vår.
P jobbade på eftermiddagen och kvällen. Jag drog mig till O´learys Liljeholmen och mötte upp bror å hans tjej. Vi kollade på AIK-Färjestad och käkade. Var så mysigt att träffa dom. Blir alldeles för sällan fast att vi bor så nära varandra! Konstigt det där.
Vi har nu gått in i graviditetsvecka 39.
Din graviditetsvecka: 39
Fostrets ålder: 37 uker

Barnets tarmar är nu fyllda av mekonium, den första avföringen. Ögonen är mycket öppna. Sclera, det vita på ögat är nu nästan helt vitt och iris (regnbågshinnan) är hos alla blå. Alla bebisar föds alltså med blå ögon, men från några minuter till ett halvt år efter att barnet är fött kommer ögonfärgen att kunna förändras.

Barnet är nu helt redo att leva utanför livmodern.

Din kropp har genomgått stora förändringar under graviditeten. Som nyförlöst kvinna kommer din kropp att genomgå stora förändringar på nytt. Läs mer om den nyförlösta kvinnan.

Läs våra temasidor om förlossningen

Fostrets längd: ca. 49 cm
Fostrets vikt: ca. 3400 g

Min mamma har sagt hur många ggr som helst att "Nu ska jag inte köpa mer bebiskläder förrän bebisen kommit", och så dimper det ner ett paket i brevlådan ändå. Hon är för go min mamma. Hon längtar såå efter parveln i magen. Å det gör vi med. Fick två jättefina sovpåsar av henne och en liten mössa.


Tusen Tack fina mamma! ♥

På vägen hem från stan gick vi förbi videobutiken vid Fridhemsplan och köpte första säsongen av Heroes. Den har vi legat i soffan å myst framför nu. Jag börjar att gilla den mer och mer men ännu har den inte fått något fast grepp om mig. Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag bli helt FAST!

Imorgon har jag planerat in en date med Jannike som äntligen är på svensk mark i några dagar! MYS! ♥

Ha en skön måndag!

/ Tessa ♥











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0