Första dagen på ledigheten..

...har varit kanon!
Jag och Emmis möttes upp för att ta en promenad in till stan. Va riktigt skönt ute, men solen som skulle visa sig idag lyste med sin frånvaro.
Tog en lång fika på Sturekatten och snackade en massa skit och bara mös. Jag mös järnet av att kunna strosa på stan en vardag. Hur underbart som helst. Lyxigt!
När jag kom hem från stan så möttes jag av ett takras utanför vår port. Där föll världens snöberg och vems bil stod precis utanför porten tror ni? JO VÅR!!!! Jag blir så otroligt less. Den där bilen ger ingen tur med sig över huvudtaget just nu. Usch. Ringde till ordförande i föreningen och berättade vad som hänt. Knäppte en massa bilder som jag nu har mailat till honom och imorgon får vi se hur vi går vidare. Snöröjningsföretaget ska stå för kostnaden av bilen. Men jag vågar inte skrika hej förrän jag har pratat med dom och fått ett OK. Hursom så kommer vi inte att kunna lämna in bilen innan Tage kommit. :( Varför händer allt sånt här oss? Jag måste ha sjukt dålig karma.
Som tur är så var det ingen person som blev skadad och det känns skönt. Bättre att bilen fick ta stryk!
Visade sig att vi skickat en bröllopsinbjudan till fel person med, hahaha!
Stackars Emma och Micke! Jag har skickat ut en ny nu och hoppas att den landar i ER brevlåda! :)
Ska bli intressant att se om den andra Micke svarar på inbjudan, kanske får vi en ny vän dagen till ära!! :)
Första dagen på min ledighet har varit händelserik och riktigt mysig, trots takraset och bucklan på motorhuven!
Nu blir det mys i soffan med hjärtat!
/ Tessa ♥

Kommentarer
Postat av: Jessica

Men var ändå glad att det "bara" var det här som hände, nu när allt annat som händer nästan är FÖR bra i ditt liv egentligen :)



Efter regn kommer solsken :)

2011-03-22 @ 15:00:25
URL: http://jessj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0