Lugnet innan stormen..

..säger dom! Se till att vila! Jo, ja försöker. Men det går verkligen inte att sova.
Det är så mysigt att pussa P hej då varje morgon när han travar iväg till jobbet! Känner mig som värsta lyxhustrun som får vara hemma. Hahaha!!
Just nu sitter jag i soffan, solen strålar in och jag myser med en frukost framför The Voice på tv:n. Det här är himmelriket. Att kunna slappa såhär på mornarna och bara ta dagen som den kommer. Jag ångrar inte en sekund att jag gick hem tre veckor innan BF. Jag vet att jag var lite tveksam från en början, men just nu känns det så rätt. Helt underbart att få vara ledig på en vardag tillsammans med P och att bara få mysa på kvällarna utan att känna att man måste gå å lägga sig på en bestämd tid för att orka kliva upp till jobbet! I love it!
Idag är det promenad och fika som gäller med Linda-Mari och lilla Vilmer. Solen skiner för fullt ute och det kommer att bli en kanondag! Måste inhandla ett par solbrillor. Vill ha ett par Ray Ban brillor, mina är för stora. Vill ha ett par mindre. Så ett par såna ska jag leta efter idag! :)
Är rätt kass på att knäppa bilder nu känner ja. Lovar att ja ska bättra mig för en blogg utan bilder är helt värdelöst!
Status när det gäller bilen och bucklan är fortfarande stillastående. Ordföranden ringde mig igår och sa att han inte fått mitt mail med bilderna på bilen och skadan. SUCK. Jag skickade  det tre min efter att vi snackat första gången. Aja, sände det igen och nu får vi se om han fått det. Han hör väl av sig ikväll. Hoppas svaret från snöröjnings firman kommer snabbt så att vi imorgon kan ta tag i allt med försäkringsbolag och Audi verkstad. Måste boka en tid! Kommer ta sin lilla tid att fixa det där med. I den här staden är en lackning ett tre veckors jobb. Det fick vi veta förra gången när vi blev påkörda av en snubbe som tröck in hela bakluckan! Ja den här bilen har inte fört med sig den bästa turen för oss. Usch! Men jag ger mig inte, skam den som ger sig! :)
Nä nu har ja inte tid med det här längre.
Nu ska ja göra mig iordning och bestämma mötesplats med Linda.
Ha det bäst idag!
/ Tessa ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0