Two weeks..

Kvar till det att ja får gå hem. Har tagit ut min semester så att jag kan vara hemma ett tag innan "Tage" bestämmer sig för att kika ut. Känns helt underbart! Ska vara hemma och fixa och dona inför det som komma skall. ♥ Kommer va rätt mkt att hinna med de här sista veckorna på jobbet. Det är lite grejer som ska fixas och donas, förstå, ja kommer inte att vara på kontoret på över ett år! Ovant!

Helgen har varit lugn. P har jobbat! I fredags var ja hos Malla och blev bjuden på middag. Fantastiskt gott var det och mysigt att träffa brudarna! Vi fick en surprise ja och Jankan när vi kom. Ur köket hoppar Anna fram. Guuu va ja saknat denna härliga människa. Så härligt att hon kunde komma till Sthlm och umgås. Det blev en riktigt mysig kväll med god mat och som alltid sjuka historier och sköna garv! Tack fina ni för att ni återigen finns i mitt liv. Som jag saknat er! ♥

Lördagen bestod av dop! Viggos lillebror Vilmer döptes. Det var otroligt mysigt. Vi höll till i en lokal ute på Liljeholmen precis vid Kajen och det var riktigt mysigt. Prästen var helskön. Det fikades och pratades och efter några timmar så åkte jag hem, mätt i magen och lite trött. Jag och P gjorde mysmiddag. Satt länge och pratade om allt möjligt. Älskar när man kan ta en skön lugn middag sådär på helgen och verkligen rå om varann. Så mysigt! Sen var det filmtajm. Vi såg Facebook filmen. Riktigt bra faktiskt, fast inte SÅ bra som alla hypat den till. Men helt klart sevärd. Tog ett tag innan jag såg att det var Justin Timberlake som var med. Han va sjukt olik sig. Eller är det jag som fått knäpp?

Igår var det så otroligt fint väder ute. Kollade på starten till Vasaloppet (då jag nuförtiden är sjukt dålig på att sova ut). Tycker fortfarande att de ska ha två kanaler när Vasaloppet är. En kanal där de endast visas amatörer och roliga figurer och en kanal där man bara kan följa loppet från elitåkarna som är med. Blir för mkt fokus på elitåkningen. Tycker faktiskt det är totalt ointressant. Jag vill se Kerstin 56 vara med i rutan, höra henne berätta hur det är i spåren och om hon dricker blåbärssoppa eller varmt vatten! Det är ju DOM som är hela Vasaloppet! Har jag fel?
Efter att ha kollat nån timme bestämde jag mig för att ta en promenad i den strålande solen. Vilken underbar dag. Solen värmde på riktigt och nu är våren påväg! Love it!
När P kom hem drog vi ut på Ikea. Vi handlade lite allt möjligt faktiskt. Mest LJUS, älskar ikeas doftljus. Nu ska det mysas hemma! ♥

Vi har nu hunnit gå in i vecka 36.

Din graviditetsvecka: 36
Fostrets ålder: 34 uker

Fostret kissar ca 30 ml urin per timma i graviditetsvecka 26. Det betyder att fostervattnet tillsätts ca ½ l. urin varje dag. Detta rensas genom moderkakan som nu väger ca 500 g, är ca 20 cm, i diameter och ca 2,5 cm tjock. Fostrets hud slätas ut.

Vissa får ökad tendens till havandeskapsförgiftning mot slutet av graviditeten. Var uppmärksam på svullna anklar, stor viktökning, huvudvärk och magsmärtor. Är du orolig? Ta kontakt med barnmorska eller läkare.

På graviditetskontrollen kommer läkare/barnmorska att göra rutinmässiga undersökningar som visar om du ev. har havandeskapsförgiftning.
Förstagångsföderskor har större risk för havandeskapsförgiftning.

Fostrets längd: ca. 45 cm
Fostrets vikt: ca. 2900 g

Onödigt vetande:

87.9% av graviditeten har passerat
Kalendermånad 9
Trimester 3
34 dagar kvar till BF ♥

Hann även med att ta en magbild idag innan jag drog iväg till jobbet. Å som vanligt är det svart som gäller :)


v.36

/ Tessa ♥


Kommentarer
Postat av: Jannike

Sitter här i ett regnigt Phuket och uppdaterar mig i bloggen. Så kul att vi hittade tillbaka till varandra! Ser fram emot Tages ankomst..ska bli sååå mysigt  Kram

2011-03-09 @ 11:07:46
Postat av: Tessa

Helt underbart! Jag är sååå glad att ha er i mitt liv igen! Ja det blir mysigt att snoosa bebis!! :)

Trist med regn vännen, men håll ut, snart är du hemma å då ska vi mysa och umgås! Kram på dig bästa! ♥

2011-03-09 @ 13:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0