Upplevelse..

Igår var vi på vår första och ENDA föräldragruppsmöte.

Vi fick gå dit en timme innan vi skulle träffa övriga gruppen då vi missade förra gången och inte hade sett den där härliga förlossningsfilmen som de ska envisas med att visa.
Jag kan inte säga att jag längtade till det där under dagen. Men filmen var helt ok och absolut inte som jag tänkt mig från början. Däremot tycker jag nog att den förskönade lite av hela förloppet. Så jag tar videon med en nypa salt och hoppas på det bästa! :)

För övrigt lärde jag och P oss att tygblöjor är billigare än vanliga blöjor, ett startpaket kostar 2000 kr, medan en vanlig blöja kostar 3 kr/st. Av samma pappa fick vi också lära oss att barn är DYRA, ett barn kostar oss 1 milj.kr. Och att begagnade leksaker är mkt bättre än nya, då de nya innehåller så otroligt mkt giftiga kemikalier som barn INTE ska få i sig. Nya barnvagnar är överskattade, går lika bra med begagnade, helst från vår tid i vagn.
Tur att jag och P inte sa vad vår vagn kostade! :S Haha!

Jag och P gick därifrån, lättade av att det är gjort. Nu behöver vi aldrig mer gå på en föräldragruppsutbildning. För att fira det hela gick vi på Radisson och käkade och därefter drog vi oss till Hovet där DIF mötte Skellefteå och vann! :) Tusen tack fina Kalle för de grymma biljetterna!! ♥

När vi ska gå in och sätta oss ser jag att Jean Banan är där och filmar..fick honom på iPhonen :)


Det ni! ;)

Efter en skön seger drog vi oss hemåt och myste ner i sängen under täcket!

Ikväll blir det myskväll hos fina Malla med Jannike! Vi ska äta gott å bara mysa å umgås! P jobbar kväll så det passar mig perfekt! :)

Imorgon är det dop för fina Vilmer. Jag måste hitta en klänning att ha på mig! Samt en dop present! Wish me luck!


Avslutar med en bild från Vemdalen idag, önskar jag kunde vara däruppe!



/ Tessa♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0