Välkommen vår...

Va härligt det är att vakna upp på mornarna nu och det är ljust ute! I love it!
Man blir så mkt piggare! Härligt att gå till tunnelbanan om mornarna när man hör fågelkvitter och solen lyser i ansiktet.

Igår var det meningen att vi skulle gå och kolla på ring till mig efter jobbet. Men då jag kände mig hängig hela dagen igår så struntade vi i det. Vi tar det en annan dag. Gick och handlade springkläder till P istället. Kom hem med lite mat och ett helt nytt springkit till darlingen.



Snabbt gick det! ♥

Anledningen till att ja kände mig hängig igår var förstås en förkylning! Välkommen IGEN! Halsen river som knivar och näsan är ännu mer täppt än vanligt. Mitt beroende av nässpray kommer nog att hålla i sig. Men va ska man göra? Ja måste ha det för att kunna andas! Ajja, det får bli ett senare bekymmer att ta tag i. Skönt att bli nässprays beroende! Finns det avvänjning för det? Tolvstegs program?

Vi har gått in i v.37 av graviditeten med! 3 veckor kvar till BF. Fast jag är fast besluten på att jag kommer att gå över tiden. Lika bra. Annars är jag rädd för att jag kommer bli helt less. P är helt inställd på att h*n kommer att kika ut en vecka tidigare. P:s pappa tror på 17 april. Ja hörni, det ska bli roligt att se VEM som har rätt. Har ni nåt förslag? Va tror ni? 10 april är BF, tidigare eller senare?


Din graviditetsvecka:
37
Fostrets ålder: 35 uker

Mellan graviditetsvecka 37 och 40 kommer huvudet (eller stjärten vid sätesbjudning) att fixera sig i ditt bäcken. Du kommer att känna att fostrets position förändras något, och uppleva en slags tyngdkänsla ner mot underlivet.

Graviditetsledigheten börjar denna vecka. Det är viktigt att du nu använder tiden till att vila och förbereda dig inför förlossningen.

Har ni inte köpt in det ni behöver av babyutrustning är det hög tid nu. Tänk på att den minsta storleken med babykläder ofta inte blir så mycket använd, därför att babyn växer så snabbt. Om du föder en stor baby (4 kilo +), blir den minsta storleken kanske för liten.

Magen är i vägen och händerna når inte fram! Känner du dig klumpig? Du är garanterat inte den första, och inte heller den sista! Din livmoder väger nu ca 1 kg i motsats till ca 60 g, som den skulle vägt om du inte var gravid. En tröst är att vikten ofta stabiliserar sig nu mot slutet. Nattsömnen störs säkert av en aktiv krabat, täta urineringar och svårigheter med att hitta en bra sovställning.

Fostrets längd: ca. 46 cm
Fostrets vikt: ca. 3050 g


Det där med toalettbesök och sovställning håller jag helt med om.
Nätterna består av mkt bök i att hitta en skön sovställning och att behöva gå upp på toaletten. Är som en zombie när jag vandrar till toaletten. Men jag ska absolut inte klaga, jag har haft en grym graviditet!

Ikväll blir en lugn kväll. Måste kurera min hals!

Puss på er!

/ Tessa ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0