Huvet fullt med snor

Sitter här i soffan med en röd näsa, snorig näsa å stora sköna raggsockar på fötterna! Det är inte ett dugg synd om mig för jag är mätt i magen och varm om fötterna! :)

Jag och Hilma har varit hos mormor och morfar och ätit gott å bara umgåtts! P jobbar så jag passade på att bli bjuden på mat! Å så grattade vi vår fina mamma å mormor som fyller år förstås! :) Grattis bästa mamma/mormor på DIN dag!

Sitter just nu å kikar på tågbiljetter till huvudstaden! Ska ner å hälsa på mina fin fd kollegor på Direct! Längtar! Tror det blir 24/1 vi drar dit! Ska bra kolla med P om han vill hänka! Annars kör jag och Hilma en tjejresa! :)

Nu ska ja kika fredagsfilm!

Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Erika

Ja usch för förkylningar, hoppas ni blir friska fort!

Jag är lite inne på att det är nånslags separationsfas de är inne i nu, våra små gryn. Märker iofs att Nils sover bättre på natten om han sover lite mindre timmar på dan, men samtidigt måste han ju orka då med... Svårt det där! Ikväll har han iaf bara vaknat några gånger. Nu får han sova i storsängen :)



Hur nattar ni Hilma? Somnar hon själv, ger ni välling eller vyssjar ni? Här är det alltihop på samma gång. Vällingen somnar han av kl 19, sen när han vaknar kan det räcka med att stoppa i tutten och ge honom Tiger så somnar han om. annars är det sång och närhet som funkar allra bäst.



Härligt med NY! Bra tidig 30-års present till dig själv. Vi åkte till Vemdalen när jag fyllde, underbart ställe :) Kram

2012-01-14 @ 23:11:14
URL: http://dicram.blogspot.com
Postat av: Tessan

Nä du det är inte att leka med hua! Blir helt tjock i huvet! Å lillsessan stackarn som inte kan andas för allt snor! Hua vad jag lider med dom små! Vi börjar redan känna oss lite piggare så det är skönt!



Jag tror också de är inne i den fasen! Har läst mkt om det på nätet och det låter troligt! Där stod det att man skulle ge dom tid å närhet, mkt närhet! Låta dom sova med en öva trygga! Så vi kör på det vi med! Oftast så vill de efter den här perioden sova i egen säng så vi provar! Å peppar peppar så har det gett resultat! Hon är mkt lättare å natta å nu sover hon hela nätter! Pust! Har kämpat i en å en halv månad med det här sovandet! :)



Vi ger henne välling vid 19 typ! I soffan vid tv:n! Chillar ner å myser! Sen blir hon riktigt trött vid 19-19.30! Då går vi in å lägger henne, ger henne kaninen och sjunger! Sen så vaknar hon oftast vid 5-6 å äter! Sen somnat hon om igen å sover till 7-8! Peppar peppar som sagt! :)



Provade 5 min metoden en gång! Men avslutade snabbt eller efter nästan tre timmars gråt å skrik då gjorde det för ont i mammahjärtat! Dom är för små för det där känns det som!



2012-01-15 @ 21:04:42
Postat av: Tessan

Nä du det är inte att leka med hua! Blir helt tjock i huvet! Å lillsessan stackarn som inte kan andas för allt snor! Hua vad jag lider med dom små! Vi börjar redan känna oss lite piggare så det är skönt!



Jag tror också de är inne i den fasen! Har läst mkt om det på nätet och det låter troligt! Där stod det att man skulle ge dom tid å närhet, mkt närhet! Låta dom sova med en öva trygga! Så vi kör på det vi med! Oftast så vill de efter den här perioden sova i egen säng så vi provar! Å peppar peppar så har det gett resultat! Hon är mkt lättare å natta å nu sover hon hela nätter! Pust! Har kämpat i en å en halv månad med det här sovandet! :)



Vi ger henne välling vid 19 typ! I soffan vid tv:n! Chillar ner å myser! Sen blir hon riktigt trött vid 19-19.30! Då går vi in å lägger henne, ger henne kaninen och sjunger! Sen så vaknar hon oftast vid 5-6 å äter! Sen somnat hon om igen å sover till 7-8! Peppar peppar som sagt! :)



Provade 5 min metoden en gång! Men avslutade snabbt eller efter nästan tre timmars gråt å skrik då gjorde det för ont i mammahjärtat! Dom är för små för det där känns det som!



2012-01-15 @ 21:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0