Utflykt, chill i soffan å egentid....

Igår vaknade vi kl 09.00! Hilma var feberfri och vi bestämde oss för att bege oss ut på en utflykt! Vi begav oss till finaste familjen Östlund i Hudik!

Å vilken mysig dag vi hade! Bus, lek, lunch, snicksnack och en mysig promenad som avslutades i gungan i lekparken! Tjejerna var inte så impade! ;)

Jag och Ida har verkligen följt varandra i livet! Vi blev bästisar när vi började i första klass! Sen dess har vi följt varann! Å nu har vi även en varsin dotter med fem veckors mellanrum! Det är så otroligt roligt! Å de älskar varann!
Är glad att ha dom så nära! :)

Tack för att ni kommenterade i förra inlägget! Nu vet jag några nya läsare å några som jag vetat om innan! Roligt att ni vill följa mig! :)

Fick en fråga av Erika! Hur en "normal dag" ser ut i vårt liv? Så underbart att du satte det mellan " för det är verkligen sant! Den ena dan är INTE den andra lik å jag älskart! Så här kommer det, hur en dag ser ut i familjen Lust :)

09.00 vi vaknar! Hilma ger ifrån sig ett bett leende å klättrar på mamma för att få hennes uppmärksamhet! Jag har ganska svårt att få upp ögonen då jag har blivit KASS på att gå å lägga mig i tid :(
09.15 Vi stiger upp! Byter blöja å jäser i soffan för att kl 10.00 äta frukost! Jag O'boy å macka å Hilma gröt! :) Alltid samma! ;)
Det skrattas, leks och stojas här hemma för att sen käka lunch å ta oss en promenad! Hilma älskar vagnen å sover som en gris! :)
Bästa på dagen är när pappa kommer hem å leker! När hon hör honom komma skriker hon av glädje! Det är helt underbart!
Vi gör oss oftast klar för natten kl 18 varje kväll! Har haft en rätt lång period med sömnlösa nätter å mkt nattsudd! Antingen beror det på separationsperioden eller tänder! Jag har ingen aning men hon har vägrat att sova en hel natt! Hon somnar kl 19 helt slut, vaknar 23 å nattsuddar till 24 eller ibland 01. Igår somnade hon 23 å vaknade 05 för käk! Vi hoppas på en vändning snart ;)! Men tills dess är det bara att gilla läget! :)

Hoppas du fått lite info Erika! :) Å tack för att du kommenterade, fick din bloggadress på nytt å nu har jag uppdaterat mig på din blogg igen! Tappade bort adressen å hittade den inte igen :(! Men nu är det löst! :))

Fick även ett mail idag! Vagnen är på posten å snart hos oss! Yay!

Hilmas mormor kom å "rövade" med sig henne idag! Jag och P passade på att ta egentid å tog oss en långpromenad i det fina vädret! Helt underbart! Nu är P på jobbet, jag tvättar det sista å Hilma är fortfarande hos mormor å blir kvar där till imorgon! Så nu har ja egentid! Vilket resulterar i målande av naglar och en massa onödigt tv tittande! ;)

Vi är så lyckligt lottade att ha en mormor å morfar som finns här å som Hilma älskar! Hon verkligen njuter av att få mysa med dom! Å det är helt underbart! Tack bästa mommo å moffa!


Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Erika

Visst är det härligt när ens nära vänner också får barn samma år och nära inpå ens egen lilla skrotunge? Vi är 5 i tjejgänget som fick småttingar förra året, så skönt att hänga med dem man känner otroligt väl!



Mysigt att få läsa om er vardag. Som sagt, ingen dag är den andra lik och det går inte att jämföra ens egna rutiner och dagar med andra familjer :)

2012-01-11 @ 21:36:51
URL: http://dicram.blogspot.com
Postat av: Tessa

Det är verkligen helt underbart!

Oj ni var många som fick samtidigt! Va roligt att ni prickat in det så bra! Kan tänka mig att ni har roligt ihop! :)

2012-01-12 @ 16:46:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0